Gäst Henrik Postad 15 April , 2005 Ohoj.. Slänger ut en fråga här på chans. Har en Crescent 465 av 80-talssnitt som vid lite sjö svajjar betänkligt i innerskrovet. Har genom lite letande fått klart för mig att den är ett sk. klappträ men min fråga är: Är det en sån modell eller har innerskrovet släppt från spanten(heter det spant?)? Det sitter en eftermonterad pulpet på den, så jag tänkte att det kanske släppte när den monterades och så är fallet går det att fixa? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
elanen 0 Postad 15 April , 2005 Låter skumt. Är nog att hela innerskrovet som är ruttet. Har du en gammal modell av 465. Dom hade inga avluftningshål. Och ruttnade därefter inifrån. Ägt en 445 och 434. Där det var som ett korthus. Kexet var ingen ide att börja laga. Kostar en massa tid och pengar. Och sen får man inte igen pengarna sen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
elanen 0 Postad 15 April , 2005 Såg att du skrev 80-talsmodell. Ja då är det säkert det felet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Henrik Postad 16 April , 2005 He he.. låter spännande. Men det finns ett hål i stuvfacket i fören (har pumpat ut lite vatten mellan skroven där.) Det kanske kan kanske vara nån form av frostsprängning av vatten som legat där nån vinter? Tror jag låter det vara och kör så länge det går.. tur man har flytoverall Tack för svaren! /H Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser