Jas65 2 Postad 27 April , 2015 (redigerade) Hej Vi äger idag en Uttter C 68 som vi är mkt nöjda med, det är sista årsmodellen med spoltoa och i den sitter en Cummins diesel, både båt och motor är uttagna 2010 från Interboat i Gbg. Jag har senaste tiden fått Aquador 25 c på hjärnan, dels för att det är mer plats, toan har ett eget utrymme och jag tycker den är en fruktansvärt snygg båt, både exteriört samt interiört. Tittar man på priserna så skulle jag få ge ca runt 7-8 hundra tusen för en båt av samma årsmodell och med en diesel och jag har lite svårt att motivera den kostnadsökningen för att få 1 meter mer båt med sep toautrymme, speciellt med tanke på att övernattningarna ej kommer att bli fler än fem på en säsong som det ser ut nu men kan fortfarande ej släppa tanken på den (Nån som känner igen sig.. ... Jag har börjat bolla med iden att gå ner på årsmodell till slutet 90 talet eller början av 00 för att komma ner i pris men vet inte riktigt om jag tänker rätt här då vi har en båt som vi är nöjda med till 90 % och att gå ner 10 år på årsmodell känns inte heller riktigt rätt. Tyvärr finns de flesta 25 C på östkusten och själv befinner jag mig på Västkusten där jag knappt sett nån till salu men hade varit roligt att se en senare årsmodell samt en tidig för att jämföra. Min fråga är då, är det stor skillnad på de tidiga 25 c jämfört med de som kom 07 eller senare? Med vänlig hälsning Jack Redigerad 27 April , 2015 av Jas65 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser