Gå till innehåll
måndag 03 november 2025
Gäst

Matta på insidan av hardtopen

Rekommendera Poster

Gäst

Hej!

Jag fortsätter min båtrenovering... Har försökt söka på nätet men kan inte hitta det jag söker. Jag håller nämligen på att renovera en crescent 418 ht. Ska lägga in matta, både på golvet (durken...) och på insidan av hardtopen. Men jag vet inte hur jag ska gå till väga. 

Tanken är sån att använda en gångmatta, typ rillat konstgräs (altanmatta) på golvet och använda tunnare plan matta på insidan utav hardtopen och i taket utav ruffen. Jag har en bild som jag tagit från en blocketannons, men den stämmer in på mitt mål. 

Är det någon som kan hjälpa mig, behöver jag ta bort rutorna eller finns det någon som har en bra lösning på hur jag ska skära och limma mattan på väggarna? Golvet går ju rätt enkelt att sätta in men det är just tak och väggar som jag står kluven i.

Tack på förhand!

post-10022362-1394237622,8929_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Är dert förresten någon som vet vart jag kan köpa mattan till ett bra pris? Försöker få ner renoveringen i pris så mycket som det går =)

Här är en bild på min båt som den ser ut just nu...

post-10022362-1394237622,9417_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Konstgräs på väggarna och i taket låter inte som en bra ide. Den kommer att suga fukt utav bara busen.

Köp vinyl som är gjord för väggar och tak. lite pill att limma den. men den håller undan kondens och det växer inte på den. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...