7x50Marine 0 Postad 30 September , 2012 Hej. Jag har en Buster Magnum 2002:a som har ett problem. Efter en tidigare grundstötning så har vi problem med att båten inte håller tätt, trots flertalet lagningar. Då jag har kollat runt lite så verkar det som om konstruktionen på Buster Magnum inte är gjord för att gå i hård sjö, eller råka ut för en grundstötning - eftersom jag har hört att flera andra ägare har haft problem med båtar som spricker och inte går att täta igen. Jag snackade med ett par på Kustbevakningen som berättade att Buster Magnum inte var lämplig av just denna orsak - att båten sprack vid tuffare användning och därför så använder sig inte Kustbevakningen längre av den båten. Är det någon som har hört något i detta ämne, kan det stämma - att det är en fantastiskt fin båt, men för fint väder och att den egentligen inte tål att köras i lite sjö - och har man oturen eller oskickligheten att gå på, så är det kört, då måste man köpa nytt? Känns för mig främmande, ett sådant kvalitétsmärke - är detta snack mest snack eller finns det några kända ärenden där samma det är konstaterat att båten inte håller. Jag står i begrepp om att ta diskussionen med Buster, men det skulle vara intressant att höra om det är någon som har bekräftad och dokumenterad information i ämnet - håller Buster Magnum för att köras även i tuff sjö - och stöter man på - går det då att laga eller ska båten skaderegleras som skrot vid försäkringsärendet direkt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 30 September , 2012 Jag har lagat en hel del Buster och det går om man kan och inte bara Magnum. De är inte gjord för hård sjö, alldeles för tun i plåten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser