Gå till innehåll
söndag 25 maj 2025
jozzano

Vad är det för båt???

Rekommendera Poster

Vad är det här för båt som är på blocket. Prisvärd tro? Kanske för gamal motor. Fattar inte vad det är för märke. mailade säljaren och han svara att han trodde att den var tysk.

http://www.blocket.se/vi/38624142.htm

Senast ändrad av jozzano | 12 februari 2012 | 20:53

Senast ändrad av jozzano | 12 februari 2012 | 21:03

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Rutan är garanterat inte original! Personligen tycker jag att den förstör båtens utseende fullständigt men det går säkert att återställa till något i lite mer originalstil.

Vad det är för båt vet jag inte men jag skulle gissa att det är en 60-talare.

Mvh
Fred

Ps.
Lägger in bilden från Blocket så tråden inte för fullständigt när annonsen tas bort. D.s

post-5151-1394236939,4865_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo det har du rätt i att det är för hög ruta. men kan det inte vara bra som han säger att det är bra vindskydd? plus att jag uppskatar när man kan stå i en båt med kappelet uppe. Ska ringa han imorgon och fråga mer. Tack för svaret.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det som är praktiskt är tyvärr allt för sällan snyggt men jag lägger ingen värdering i det. Man ska göra som man själv känner är bäst och inte bry sig om vad andra tycker.

Det finns dock undantag och det är om det handlar om klassiker. Då bör man tänka sig för innan man gör om något som inte går att återställa. Tänk dig själv om man skulle få för sig att det skulle vara praktiskt att ha en kombibil och tar fram vinkelkap och svets för att modifiera en Jaguar E-type...det är inte OK enligt mig! cool

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nä det har du rätt i ingen vinkelkap på en Jaguar:-) Ja det brukar va så det som är praktiskt är sällan snyggt men enligt mig är väl inte rutan så ful? Jag prata med säljaren i dag och enligt han så har han gjort om hela båten förutom just rutan. Annars verka det bra. ca 30kn är ju aldrig fel. Mycket bränsle är jag rädd för dock. Jag ska överväga och se om jag kan kolla på båten. ska försöka goggla runt lite för att se vad det är för båt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...