Skanebat 0 Postad 16 Juni , 2011 Hej! Tycker att min motor är väldigt segstartad, den har alltid varit det. Båten var helt ny när jag köpte den. Det är alltså en Volvo Penta 3.0L från 2008. Man får alltid hålla igång tändingen 10-20 sekunder innan den går igång. Blev tillsagd att inte försöka för länge för att motorn kunde få för mycket bränsle i sig och då pausar jag en liten stund och försöker sen igen. I värsta fall ka ndet behövas 3 försök med tändningen igång 10-20 sek. Fick tips om att pumpa fram bränsle genom att dra gasreglaget fram och tillbaka ett antal gånger. Svårt att säga om det blev någon skillnad. Oavsett så är det inte som att starta en bilmotor. Ska motorn vara så seg att starta? Någon mer informations som kan hjälpa er? Tack på förhand! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Macke75 0 Postad 18 Juni , 2011 Vid kallstart.. pumpa fram bränsle till förgasaren 2 ggr.Sätt gasreglaget på 1/4 gaspådrag,och möt upp lite med gasreglaget när den tänder.Funkar inte detta bör du se över din förgasare.ps-Glöm inte att ha motorfläkten igång några minuter innan start.. Lycka till! Macke Senast ändrad av Macke75 | 18 juni 2011 | 14:36 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser