jaape 0 Postad 15 Oktober , 2004 Har under snart ett år varit på jakt efter ett växelhus till en Suzuki 30 hk årsmodell 83-85 utan att få något napp. Har annonserat i diverse forum efter defekt motor eller själva växelhuset men aldrig fått något svar. Kan denna motor och modell vara så unik? Kan någon hjälpa mej med tips om var man skall leta. :-( Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Gunnar Jansson Postad 15 Oktober , 2004 Stackare, jag känner igen problemet. Att hitta ett växelhus är svårt. Lättare att då hitta en båtmotor av samma typ som har pajat eller är billig ändå. Leta efter nån av den modellen som kanske skurit. Eller ring upp olika båtmotorfirmor. I Stockholm finns det ju en del. Prova och ring Pampas Marina, Kentys Sjösport eller nån annan och testa. MVH Gunnar J. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
superteddan 0 Postad 1 December , 2004 Hej. Det största utbudet hittar du i USA - och det är förstås lite krångligare, men inte omöjligt att köpa därifrån. Dels har du www.ebay.com där du kan se om du hittar något (växelhus heter lower unit) eller så kan du söka hos båtmotorskrotarna och på annonssiter. Jag slog in suzuki 30hp lower unit price på google, och det dök upp en del. Dock kanske priserna knäcker det hela. Ett renoverat växelhus ligger på runt 1000 dollar, du har det knappast hemma under 10000 kr. Begagnat kan du alltid hitta billigare, men det är ju inte säkert att det är så mycket bättre än det du har....annars har jag nästan bara positiva erfarenheter av att köpa av jänkarna - de är oftast mycket hederliga och hjälpsamma, väldigt få är lurendrejare (bodde där i 4 år, och har fortsatt handla prylar på distans efter det). Men som sagt, i ditt fall blir det väl en prisfråga. Din bästa chans kanske är att hitta en billig maskin som är defekt på något annat sätt... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser