DavidN 2 Postad 6 Mars , 2011 Letar efter ett peke/landgång till båten. De jag hittar är båtsystems peken och liknande. Jag skulle gärna vilja ha ett som var lite mindre husvagn. Eftersom det även ska fungera som landgång/avsats så blir det ju givetvis någonting liknande Båtsystem etc, men det vore trevligt om det var lite annorlunda. Lite kolfiber vore ju inte fel som exempel. Då jag försökt söka utanför landets gränser, så ter det sig som om just ett landgångspeke är en väldigt svensk produkt. Har i princip inte hittat någonting eller så är det så enkelt att jag inte vet det korrekta engelska översättningen. Det jag har är: bow spring och bow sprit. Fråga 1: Har ni något tips på något lite sportigare landgångspeke? Fråga 2: Vad är en lämplig storlek för en 40-fotare och vad övrigt bör man tänka på? Fråga 3: Vad är det korrekta engelska ordet för ett landgångspeke? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
uvek 15 Postad 6 Mars , 2011 Finns flera firmor som är grymma på att svetsa rostfritt så varför gör du inte en egen ritning ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
DavidN 2 Postad 6 Mars , 2011 Det är ett alternativ som jag funderar på, dock skulle jag behöva lite inspiriation och se fungerande exempel, för att inte gå bort mig helt i ritandet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser