ThomAh 0 Postad 28 April , 2010 Hej på er! Idag hade jag tänkt att bottenmåla min fina lilla båt för första gången. Har köpt en burk Primer och två burkar svart Båtbottenfärg av märket Neptune. Detta på rekomendation av försäljaren i butiken. Vad jag undrar över är hur jag ska förarbeta. Båten är ordentligt avspolad och skrubbad från upptagningen i höstas. Ska man tvätta av den med målartvätt, tvättmedel som typ Ajax - eller är det bara att stryka på Primern? Ska man kanske börja med att rugga upp ytan med sandpapper - och isåfall, hur grovt/fint ska det vara? Har sökt en del på forumet nu på morgonen och inte hittat någon bra tråd som behandlar detta /thomas *edit* Glömde bort att tala om att jag har en Ryds Camping -76 som har spår av tidigare bottenmålning men den har legat i sötvatten tills jag köpte den. Nu ligger jag mest i Mälaren men kommer ligga nån månad ute i skärgården Senast ändrad av ThomAh | 28 april 2010 | 07:46 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser