Gäst Mikael Postad 14 Augusti , 2004 Jag råkar ju lida av en allvarlig allergi mot båtbranschens fina prislappar o är alltid den som söker alternativa vägar. Visst båten målade jag med Toplac men där får det vara bra. Dags att måla propellern då den såg minst sagt fördjävlig ut. Slipade bort all färg men vad i h-e ska man måla med? Kom på att fälgfärg borde ju vara någon som om något ska ha en rimlig chans att klara sig. Båten står ju på en trailer mellan turerna så det borde ju klara sig. Auto-k's vita fälgfärg fick åka på i två lager direkt efter en sista omgång med slipduk. F-n vad bra den färgen täckte över ojämnheter o gick på i tämligen tjocka lager utan att rinna för att sprutas ur bruk. Torkar jäkligt snabbt o verkar ge en emalj liknande yta. Resultatet ser ju skitproffsigt ut till min stora förvåning. Lite synd bara att jag inte fann någon etsande aluprimer att lägga under. Ska ändå bli spännande o se hur den står pall med tiden. Kanske har hittat något som funkar bra. Ännu mera synd att den färgen endast finns i ett par olika kulörer då hela riggen skulle behöva lite ny färg och det inte är vare sig Jonsson eller Mercury jag har. Mikael Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser