Gäst Simon Hansen Postad 29 Augusti , 2001 Hej Jag är en dansk ensamseglare som funderar på att segla upp längs hela svenska ostkusten från nästa vår och tre-fyra månader fram. Jag hittar mycket lite information om den mellersta och norra delen af sträckan. Vet du var jag kan hitta något..? (Jag har såklart läst hamn-info på denne sajten). Men varför skrivs det så lite om svenska ostkusten (frånsett STockholms Skärgård och delear av den södra delen? Är det en otrevlig sträcka? Tacksam för alla tips! Hälsningar Simon Hansen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Putte Postad 29 Augusti , 2001 Kolla in den här länken där kanske du hittar något. http://www.archipelago.nu/SKARGARD/SWESTART.HTM Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Pelle W Postad 30 Augusti , 2001 Hej, Här kommer ett par tips hämtade ur Svenska kryssarklubbens webbutik (www.sxk.se): Kustguide, Bottenhavskusten Pris: 60 kr (Täcker Öregrund - Örnsköldsvik) Hamnbeskrivningar, Gävle-Hudiksvall Pris: 40 kr Du kan även hitta en hel del info om Södra bottenhaskusten på www.jungfrukusten.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Sonnie Postad 5 September , 2001 Utmärkta handböcker finns, se Svensk Kusthandbok; uppdelad för olika kuststräckor. Dessutom finns Åke Améens klassiker Skärgårdshamnar på Ostkusten, (Kryssarklubben). Varje år kommer också en Gästhamnsguide, inte lika omfattande som danska Sejlerhandbog men mer saklig. Lycka till - vi seglade 2 mån i Danmark 2001 och hoppas du blir lika väl mottagen överallt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser