joakimjohansson 0 Postad 14 Juli , 2009 Hej! Är i full färd att montera nya ramlager i min aq130 (b20). Var lite oupmärksam vid demonteringen av överfallen och blev osäker vilket håll överfallen ska vara vända åt. Har för mig att man skulle läsa numren på överfallen från oljefiltersidan (med motorn vänd uppochner) dock minns jag att 4ans överfall var vänd tvärtemot de andra dock med en droppformade pil åt samma håll som övriga överfall. Någon som vet vad detta kan vara om? Ytterligare en fråga: ska man olja in den bakre ytan på ramlagret (inte glidytan) före montering? mvh, Joakim Johansson Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
flying 0 Postad 15 Juli , 2009 Har plockat ihop ett par B20 men kommer tyvärr inte ihåg hur märkningen skulle vändas och informationen ligger hemma. Men ett ställe där de vet är KG Trimning (www.kgtrimning.com) som också har utförliga demonterings-/monteringsanvisningar för bl a B20 i sin (pappers-) katalog. Det är säkert inga problem att ringa och fråga. Och du ska definitivt inte olja baksidan av lagerskålarna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser