tjasje 0 Postad 10 Februari , 2009 Då jag som nybliven pensionär och nybliven atlantseglare fått blodad tand på det nya livet, söker jag nya utmaningar. Jag skulle vilja ha ett crewjobb till hösten, gärna något till eller från Medelhavet. Kanalerna genom Europa låter inte helt fel. Jag skulle heller inte ha något emot en ny resa till Karibien Om någon skulle ha intresse av mina tjänster så svara här eller maila direkt till Tjasje@hotmail.com Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sobril 1 Postad 10 Februari , 2009 Härligt att höra. Skriv gärna lite mer om dina upplevelser. Bara roligt att läsa. Nej jag har ingen aning om fenomenet du frågade efter i tidigare inlägg. Det om regnbågen på natten, konstigt? Hoppas du får fler erbjudanden och som en resa genom kanalerna ner, vore en trevlig om än inte lite jobbig grej. Men att hyra båt själv nere i medelhavet och fara runt, har du funderat på det? Med ett par till med kanske, torde inte det ruinera en direkt. Även på pensionsnivå. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tjasje 0 Postad 10 Februari , 2009 Jag har en lång berättelse om min segling till Karibien. Det innehåller förutom text även en del foto. Tyvärr missade jag att fota det där med regnbågen på natten. Vill Du ha storyn så mailar jag den gärna tjasje@hotmail.com Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sobril 1 Postad 10 Februari , 2009 Jag har mailat Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sobril 1 Postad 11 Februari , 2009 Och åter, tack för upplevelsen att läsa det du skrev Det fanns en del saker där som borde tas upp här i långfärdssnack tycker jag. Saker som man kan missa vid en överfart, alla tips är värdefulla och jag tänker då närmast på när gasen sinar, koka upp äggen och slå av gasen. Låt ligga i tio minuter och äggen är hårdkokta. Potatisen, samma sak där. Små bitar. Slå av gasen och låt den ligga i en halvtimma. Vips kokt och klar. Det fanns mycket fler bra tips tycker jag och dessa bör tas tillvara. Stjärnbilder, en bok om dessa då man inte har så mycket att göra på natten. Ett riktigt bra tips tyckte jag. Sedan en fågelbok som du skrev, helt perfekt att ha med. Mer, en reservautopilot kanske. Men det får ju inte bli för mycket som sagt. Men man är nog glad att man har en sådan när den ordinarie pajar. Du kommer säkert att få sända storyn till fler efter det här. Men det var en helt fantastisk berättelse. Tack Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sgspia 0 Postad 11 Februari , 2009 Jag är också nybliven och det känns fantastiskt bra. Vi seglar till Medelhavet i sommar vill du kontakta mig så gör det genom marin guide direkt kontakt. sgs Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser