Heddan 0 Postad 23 Augusti , 2008 Hej! Har under ett år renoverat en båt och har nu kommit till motorn där jag köpt en ny V8 (GM350) long block. jag har plockat av alla delar från den äldre motorn blästrat alla delar och lackerat om dem. Men när jag hade blästrat av insuget så såg jag att det är en liten spricka i avgaskanalen som går imellan topparn på insuget. Jag har kollat 4 st beg insug och det är samma sak. Frågan är kan man täta den kanalen helt med en annan packning?(i packningsatsen följde det med brickor för att minska hålet i packningen) behövs förvärmningskanalen överhuvudtaget på en marinmotor? Mvh Heddan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RCarlsson 0 Postad 25 Augusti , 2008 Kanalen ger automatchocken 'signal' om att vara öppen/sängd.. (den är värme beroende) Stänger du kanalen kommer choken att vara på längre, öppen kanal = snabbt varm automatchoke = snabbt stängd= bättre gång och mindre förbrukning. Å andra sidan är det bara att ta bort automatchoken på en båt V8, vilket rekomenderas ändå! ( Ha jag gjort iallafall - mkt bättre gång, och lägre förbrukning) /RC Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Heddan 0 Postad 25 Augusti , 2008 Tack för svaret Det blir nog så att choken tas bort och kanalerna tätas Mvh Heddan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser