Jiison 0 Postad 24 Juli , 2008 Hallå! Har lite problem med min utombordare som är en mercury 115hk 2 takt års 00 och båten är en daycruiser på 21 fot. Förra sommaren fick jag en rejäl spricka i båten och den tog in vatten i aktern. Båten blev baktung pga allt vatten i båten efter en liten stund gick d inte att gasa med båten knappt , gjorde på sin höjd 7 knop Mot normalt 33 knop . Det var vatten upp till motorkåpan men jag var ju tvungen att ta mig i land. Så efter skadan var lagad så var det samma visa med motorn igen .. orkade ingenting men den gick att varva när man hade neutralen i , men så fort man la i växeln orkade den ingenting . Jag tog av motorkåpan och började kolla alla kablar och där hittade jag en kabelsko som hade smält . Klippte bort den och satte dit en ny kabelsko , Ut och testade igen , Båten gick perfekt ! Men nu har den börjat krångla igen . När jag håller full gas orkar den inte gör ca 17-20 knop men ibland varvar den till och vill dra på , så håller den på precis som det vore glappt någonstans . Frågan är ju vart kabeln som jag skarvade om går till för det verkar ju hänga ihop dom här felen . Kan det vara något med tändningen?? Tacksam för svar! Senast ändrad av Jiison | 24 juli 2008 | 17:16 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser