Gå till innehåll
måndag 07 juli 2025
Jiison

orkeslös mercury 115 2-takt

Rekommendera Poster

Hallå!

Har lite problem med min utombordare som är en mercury 115hk 2 takt års 00 och båten är en daycruiser på 21 fot.

Förra sommaren fick jag en rejäl spricka i båten och den tog in vatten i aktern. Båten blev baktung pga allt vatten i båten efter en liten stund gick d inte att gasa med båten knappt , gjorde på sin höjd 7 knop Mot normalt 33 knop . Det var vatten upp till motorkåpan men jag var ju tvungen att ta mig i land. Så efter skadan var lagad så var det samma visa med motorn igen .. orkade ingenting men den gick att varva när man hade neutralen i  , men så fort man la i växeln orkade den ingenting . Jag tog av motorkåpan och började kolla alla kablar och där hittade jag en kabelsko som hade smält . Klippte bort den och satte dit en ny kabelsko , Ut och testade igen , Båten gick perfekt !  Men nu har den börjat krångla igen . När jag håller full gas orkar den inte gör ca 17-20 knop men ibland varvar den till och vill dra på , så håller den på precis som det vore glappt någonstans . Frågan är ju vart kabeln som jag skarvade om går till för det verkar ju hänga ihop dom här felen . Kan det vara något med tändningen??

Tacksam för svar!  

Senast ändrad av Jiison | 24 juli 2008 | 17:16

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...