Gå till innehåll
söndag 17 augusti 2025
Rastignac

Spisplattor till en misil II

Rekommendera Poster

Hej seglarvänner.

Jag behöver någon form av spis till min Misil II. Jag har funderat på någon form av spritkök. Finns det några bra hemsidor där man kan få tag på begagnade eller bör man köpa nya?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Donna-Lee

På biltema finns det en spis, jag tror den kostar 129:-. Minns inte riktigt, men den har fått bra kritik. Lätt att ta med sig upp på land om man vill laga mat där. Spritkök? Jo jag har ett triangia liggandes i båten som en slags reserv, men fan vad jag hatar slaskandet med sprit. Kanske efter att jag hade både heatpal och origokök tidigare. Numer är det gasol som gäller.

Lycka till Flört

post-10002836-1394235538,7184_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack så mycket Donna-Lee, för det snabba svaret alltså. Jag tänker mig att jag skulle vilja ha två stycken plattor. Men du skulle rekommendera gasolkök? Är det krångligt att installera ett sådant? Och hur mycket får man vara beredd att betala för ett med två plattor?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller med om spriten. Det är ett väldigt slabbande. dessutom är det förhållandevis dyrt. Spriten innehåller ganska mycket vatten så det blir fuktigt i båten när man har igång köket. I den misilen jag hade satt från början ett Optimus fotogenkök, fungerar fint bara man förvärmer tillräckligt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...