zach 0 Postad 20 Augusti , 2007 Hej alla vänner Jag efterlyser en motorseglare med namnet maria. Måtten vet jag inte exakt, men en gissning 9,50x3? Maria bygdes 1942-43 av arnold Reuterberg i Slussen född 1905. Maria byggdes för vadfiske och skulle därför ha god bärighet i aktern Maria hade 4 kojplatser Virket är vält ur skogen kring slussen,spant 2x2 tum 30mm enpinnad.Däck av gran spikat. Fram till 1948 var Maria i reuterbergs ägo,under namnet Nino (för spanska Ninjo ?) Maria hade en liten mast med lastbom.Reuterberg använde Maria till sillfiske. 1960 ca ägdes Maria av Bengt Johansson från Mariestad (nu död)och senare av hans bror Sven Johansson (kungshamn)fisketångenoch senare uddevalla fram till 1978. Maria såldes till två läkare från Norge Maria var målad vitt på friborden ända från början. Jag fick lite uppgifter att båten för 10 år sedan var i Grebbestad. Vet ej om detta stämmer. Jag har letat med ljus och lykta efter denna båt ganska länge. Jag skulle bli mycket glad om någon människa har sett denna båt i Sverige eller Norge,och kanske Danmark Hälsningar från Zak och Sara Johansson. Jag lägger ut några bilder från Maria runt 1977. Se www.hundstunden.se/privat/maria1.JPG www.hundstunden.se/privat/maria2.JPG www.hundstunden.se/privat/maria3.JPG Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser