Namkong 0 Postad 21 Juni , 2007 Tjena! Är ute efter en liten trollingmotor. Har en Rana 17 ca 420 kg fullastad med mannskap och allt. Motorn kommer att bli en 4-taktare, men tycker ni att runt 2,5 HK är för litet? Är i Mälaren och trollar medd djuprigg. Har kollat lite på Hondas 2,3 Hk och mercurys 2,5-3,3 hk. Som sagt tycker ni att det är för små motorer jag kollar på? Ha det gött och skitfiske på er allihopa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rillez 1 Postad 21 Juni , 2007 hästkrafterna räcker nog till om det inte blåser för mycket men tänk på att ljudnivån på små encylindriga fyrtaktare är högre än på en tvåcylindrig.skulle nog satsa på nått tvåcylindrigt om jag vore dig.fridenz rillezzzzzzzzzzzz Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Namkong 0 Postad 21 Juni , 2007 Men det är inte först runt 6 hk som man kan få 2 cyl, och det är nog för stark motor. Det är bara gösen jag vill åt så det är ju inga höga farter jag ska upp i. Min granne har en 18 båt som väger runt 450 kg ink allt, och han kör med en 2,5 hk Tohatsu, samtidigt som min båtgranne, som har en likadan båt som jag, kör med en 2,5 hk mercury och dom kör strax över tomgångsfart. Senast ändrad av Namkong | 21 juni 2007 | 22:28 Senast ändrad av Namkong | 21 juni 2007 | 22:49 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser