Gå till innehåll
torsdag 24 juli 2025
Gäst Båtåkare

SÅGNING av Poker Run!

Rekommendera Poster

Gäst Båtåkare

SÅGNING av Poker Run! Har just läst senaste numret av Båtnytt och Elias Johanssons reportage om SVOP- Svenska Offshore Powerboatklubben (vilken svengelska). Där lovordas SVOP som, jag citerar professionell inställning, ansvarsfulla, kunniga, Poker Run är en uppvisning i gott sjömanskap, föredömligt beteende som dessutom är ett krav för medlemskap i klubben. Jo Tjena! Och vad ser man på uppslaget för reportaget? Jo en fet Nor-Tech 5000 med 5 st hjärnlösa personer utan flytväst. Vidare står det en Micke Bindefelt-kopia och hivar bira i båten. Vad fan tog det kunniga och goda sjömanskapet vägen? Är detta ett föredömligt beteende? Skärpning SVOP! Även om inte bilden är tagen i samband med Poker Run, så vet alla vettiga båtmänniskor att flytväst har man vare sig man åker i en liten Terri eller i en fet offshorekärra. Oavsett fint väder eller platt vatten. Tittar man sen lite noggrannare på bilderna så ser man inte många flytvästar som ligger i båtarna heller (sid 57), (bortsett från Ola N och Stanly J som föredömlig bar flytvästar). Jag såg hela gänget på håll i somras och tänkte samma sak då. Har alla glömt sina västar? Eller anses det vara fegt och ha flytväst hos er? Björn Friberg som är ordförande i klubben (som för övrigt verkar vara en ganska smart kille) står istället och fibblar med sin löjliga vindtygsjacka istället en rejäl flytväst, Han och hans Cigarett Revolution har jag sett tidigare på sjön, även då utan väst. Ändå framgår det i reportaget att ni är väl medvetna om att ni drar blickarna till er. Vad tänker ni då med? Om ni (och den där nollan Elias Johansson) är så seriösa och vill skapa ett intresse för snabba båtar så borde ni ställa in en resa till Sandhamn och köpa riktiga västar istället. Och ännu ett tips: Begär att få korr-läsa texter och bilder innan de går i press. Fan! Det här är vad jag kallar sågning! He-He!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst kollen

He He ! Vågar dom svara tro?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst ?!

Vem ska svara? Tror du nån bryr sig?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Sven Olov i Mariestad

Klart att man bryr sig, kolla in länken ovanför, dom kan garanterat förklara varför man skall bry sig. SLUT

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst ?!

Jo jag har läst. Tror inte att någon av de berörda (påhoppade) ids svara. Chansen att de överhuvudtaget ser dravlet är minimal. F.ö. andas det för mycket avundsjuka och noja över avsaknad av flytväst.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Nöjd båtägare

Tänk att det ska skrivas så mycket om avunsjuka så fort det blir kritik på stora muskelbåtar. Tål dom inte det? Är de några heliga kor eller? Klart att man ska ha flytväst på sjön. Den som påstår något annat borde stanna på landbacken

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...