lokesmatte 0 Postad 1 April , 2007 Hej, är nyfiken på hur många som gått en förarbevis-kurs och vad ni tyckte om den! Vi har bestämt oss för att gå en och hittade en kurs på abc-seglarskola dock tycker jag att den var ganska dyr - nästan 4000kr. Någon som vet någon annan utbildare som är lite billigare, fick precis ett tips på CD-rom skiva och då kostade det bara en tusenlapp ungefär - men då får man ju sitta hemma och det är väl inte samma sak. Är det nån som har nån erfarenhet av en hemmakurs och vad tycker ni om den i så fall!? Tacksam för svar! //Sara Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bayliner2650 1 Postad 1 April , 2007 Hejsan..Jag går en förarbeviskurs på Medborgarskolan i Västerås just nu...Blir klar i mitten av april...Tänkte oxå på att läsa själv först, men det blir inte detsamma...Här får man hjälp med allt...Vi är 10 st så läraren går igenom allt och hinner hjälpa var och en om det är nåt man inte hängt med på, sen får vi delprov på det och vi går igenom svaren...Skitbra och skitkul....Jag rekommenderar dom...Titta om du har nån MS i din stad....Lycka till.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bayliner2650 1 Postad 1 April , 2007 Visstja..Glömde berätta vad det kostar....1300 för kursen plus material och provavgift..Sammanlagd ca 2000...Helt ok.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 1 April , 2007 För dig och alla övriga i din familj rekommenderar jag Sjöassistans förarintygsutbildning. Och varför då, undrar du kanske. Jo, därför att kursern är verklighetsanpassad och lite svår. Svår på ett positivt sätt, du får själv tänka till. Då menar jag speciellt mörkernavigeringen. Kostnad (tror jag) 900 150 för transportör, passare samt övningskort. Beställs antingen från Sthm radio eller köps direkt i någon båttillbehörsaffär. Klarar du utbildningen så klarar du sedan också att skriva. mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 1 April , 2007 Jag gick kursen för förarintyg på medborgarskolan. Kul och intressant. Man fick ett tillfälle o ställa alla sina idiotfrågor och lärde sig massor! Som avslutning på kursen så ordnades provtagning för att få sitt förarintyg. Alla klarade provet. Just att få ställa frågor och att diskutera med alla andra på kursen missar man om man istället läser hemma. Cirka 2000 kr kostade kursen, inklusive material. Senast ändrad av Yadis | 01 april 2007 | 15:53 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser