Gå till innehåll
måndag 16 juni 2025
Gäst us104

Köksbänk och kyla i Ryds Camping

Rekommendera Poster

Gäst us104

Hejsan alla Ryds diggare!

Har ett par frågor som jag skulle vilja ha er hjälp med om det går.Såg i ett inlägg någon som byggt eller låtit bygga en mycket fin bänk,med sjökortsbord, på köksplatsen,.Skulle vilja göra något liknande och undrar om någon vet vem som gjort detta och/eller har skiss eller upplysningar om var man kan beställa en sådan bänk.

Andra frågan är kylskåp.Enl. den gamla försäljningsbroschyren från Ryds på Campingbåten är det ju en kylbox installerad men även möjlighet till att installera ett kylskåp.Vet någon vilket skåp man hade tänkt sig?Finns det på marknaden idag?Har någon gjort någon finurlig egen lösning av kyl?

Vore ytterst tacksam för alla råd kring detta!:)us104

Senast ändrad av us104 | 02 mars 2007 | 15:09

post-15005-1394234948,3254_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du kan alltid maila ryds o fråga om t.ex kylskåpets plats. Dom säljer dessutom olika saker till Ryds Camping fortfarande.

http://www.ryds.se

Om du får några svar så skriv gärna in dom här så vi andra camping-fantaster blir mer upplysta:)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst us104

Tack för svar.Ryds har en modernare variant av köksbänk med spis,diskho och kyl..men den passar ej i Camping.

Platsen för kylen är ju uppenbar,eftersom man förberett med luftningsvetil med fläns t.h. om köket,i bänken.jag förmodar att det är någon form av toppöppnad box man tänkt sig - alltså inte ett kylskåp.

Någon har säkert hittat på nå´ t finurligare än Ryds och det vore fint att få ta del av detta.

Självklart kommer jag att dela med mig av eventuella svar på frågorna.:)

Senast ändrad av us104 | 02 mars 2007 | 15:48

Senast ändrad av us104 | 02 mars 2007 | 15:50

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst us104

Hejsan!

Lovade att höra av mig med resultat.Har dock inte fått napp vad gäller köksbänken så den får anstå till nästa säsong.Ska se om någon båtsnickare kanske kan hjälpa till.Vore nice att ha en så´ n bänk.

Kylen:Installerat kylbox (Isotherm 26lit) samt en Naps solpanel på rufftaket (54W), har dock höjt upp den med monteringshörn och behållit ventilationen,men utan huv,under panelen(positiv överraskande bieffekt-ventilationen har klart förbättrats!!),och en Naps MaxPower-booster-regulator.Detta gör mig självförsörjande på el /kyla utan att ha motorn igång.Vilket är en överlevnadsfråga på sommaren.

Har nu (20070523)knallat och gått i två veckor-och erbjudit kalla dricka hela tiden-mums!Batteriet är fulladdat hela tiden.

Du kan läsa om mer förbättringar i min sjöbod.Här är en bild på solpanelmontaget (obs-hörnen skall lackas och sladden döljas så småningom--men nu är det sommar!):Klicka

Senast ändrad av us104 | 23 maj 2007 | 17:19

Senast ändrad av us104 | 23 maj 2007 | 17:20

Senast ändrad av us104 | 23 maj 2007 | 17:25

Senast ändrad av us104 | 23 maj 2007 | 18:18

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...