Gå till innehåll
torsdag 24 juli 2025
bjorn_o

Yamaha VMAX

Rekommendera Poster

Hej!
Jag står i begrepp att köpa en begagnad båt och på den sitter en Yamaha vmax från 2005. De flesta jag pratat med säger att det är riktigt bra acceleration och prestanda på den, men att den typen kan hålla i en timme till eller 10 år till. Någon som har erfarenhet? Vore lite trist om den går sönder på en gång.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Du skall inte se så nattsvart på Yamahas produkter. Dessa har faktiskt fabriksgaranti också.

Rent generellt kan man givetvis köra sönder en motor på stuts men vem vill göra detta?

Förslag; ta motornumret och kontakta en Yamahaverkstad så får du reda på ifall motorn är servad eller ej. Ifall motorn är garantiservad osv så lär det inte vara några problem med motorn.. mvh/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för svaret jag ska kolla upp om den är ordentligt servad och med nya motorer kan ju auktoriserad gå in med datorn och kolla hur motorn mår.
Men det jag hört är att den är extremt känslig för dålig bensin. Ett extra filter kanske hjälper. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Han som äger motorn nu säger själv att det verkar vara ojämn kvalité på vmax. Vissa exemplar håller hur länge som helst och andra går sönder snabbt. Taskiga kylkanaler var hans teori iallafall.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Köp en Yamaha F250 istället. Skall tydligen accelerera nästan lika bra som en Verado 250. Enligt test på en Buster magnum så gör den 0-30 knp på c:a 5 sek och toppar 55. Bra för att vara 4-takt.

//Mac

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...