Gå till innehåll
måndag 04 augusti 2025
Trevia

FNM Marin diesel

Rekommendera Poster

Någon som har erfarenhet av rubricerade diesel. Jag har varit i kontakt med generalagenten, men det vore bra med lite ägaråsikter om det finns. Jag behöver inte svar av typen hoppa inte på en udda diesel jag är väl medveten om andrahandsvärden och den typen av tankegångar. Det är bara rena drift och ägandefakta jag efterlyser.

/T

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej.

Jag har monterat en FNM 250 framför ett 290dp i en Fjord 725se. Innan bytet satt det en vp 41.

Resultatet blev mycket bra, båten är riktigt rapp nu.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag sneglade lite på dessa motorer när jag skulle byta i min båt. Jag vet inte vad det är för storlek på motor du behöver, men jag valde en Lombardini LDW194JMTI istället för FNM. Grundmotorn är densamma, men studerade man vridmomentskurvorna låg Lombardini bättre till. Vad som dock fällde avgörandet var att FNM då (för två år sedan) inte hade någon svensk generalagent, medan Lombardini marknadsförs av Rodahl Marin i Lidköping som har lång erfarenhet. Det är enormt bra att ha någonstans att vända sig med de frågor som dyker upp under resans gång. Jag ångrar mig inte, och jag fick en helt ny båt! 

/Marcus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...