apryke 0 Postad 7 September , 2006 Hej, Jag är på jakt efter en ca 6 meter hardtopbåt i prisklassen 80-130 000 kr. Jag är ute efter en nordisk båt, helst Flipper eller i den stilen (andra fabrikat jag överväger är Bella, Örnvik & Uttern). Nu undrar jag om ni som har erfarenhet av detta kan delge mig och alla andra synpunkter på val av båt och motor. Gärna lite nyanserade svar och inte bara korta svar där man utgår från sin egna förträffliga båt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mattiasn 0 Postad 7 September , 2006 Smuggler 21HT är kanske ett alternativ för dig då. Den går nog bäst i sjö av alla HT båtarna i den klassen, dock är den ganska smal 1.9m = vinglig när båten står still. HT båtar i 6meters klassen bör du bestycka med minst 100Hk. Ca 150 är att rekommendera. Motorn är det som du bör lägga pengarna på (ny/are motor = bättre motor). Båtarna som du namnger är alla säkra kort. mvh mattias Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 7 September , 2006 Hej, Flipper 620 med 115 hk är säkra kort. Ex: http://www.blocket.se/vi/8880688.htm?ca=7_s /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser