Gå till innehåll
lördag 28 februari 2026
hustran

Naturresarvat?

Rekommendera Poster

Varje sommar uppmärksammas våra naturreservat,men hur många följer de regler som där står? Jag har själv sett hårresande exempel.Man har hundar med sig där man inte får,man tältar,man skiter i alla regler.Varför?Det är lagar så gott som några.I ett fall,(bland många)drevs 5 st.får i sjön,och försvann.Av 2st.lösa hundar!!!!!Hur i hel..e tror ni att ni får bete Er?Det verkar som vissa lagar inte behövs följas.Har allemansrätten spelat ut sin rätt?Jag blir förtvivlad.Kan det ha med GPS att göra?På sjökorten står nämligen upplysningar om vad som gäller,men GPS en är enbart en Karta.Tag reda på vad som gäller i dina farvatten innan du åker. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille

Blandar du inte ihop naturreservat med fågelskyddet nu?
I ett naturreservat får du väl slå upp ett tält om jag inte har helt fel?
Men visst har du rätt i att många inte läser sitt papperskort innan de landstiger på holmarna. Tyvärr så finns ju inte den infon på plottern att det är fågelskydd.

/Wille 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Wille,det är så att i naturreservat,finns regler gällande,hundar,tältning,hur länge man får ligga OSV.inte bara fågelskydd.Men när man ser segel el.motorbåtar med stora hundar,som släpps lösa.Ja även små rackare,som husse eller matte tror är snälla.En hund kollar över ett skär på nolltid,sen är det kört för fåglarna.Förstår inte gemeneman någonting?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Samer skjuter löspringande hundar som jagar deras djur. Man får väl hoppas att skärgårdsbönder också nyttjar denna rättighet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...