Gäst Stomnarö Postad 15 Augusti , 2003 Har hittat en Ryds 435 GT från 93 med en Suzuki 2-takts 55 hk -97 till ett bra pris. Finns det någon som har någon erfarenhet av den här båten. Själv kan jag tycka att 55 hk låter mycket. Vad kan den tänkas göra i knop? Har tänkt investera i framtiden i en styrpulpetare i 5-metersklassen. Den här båten känns som något som jag kan ha så länge. Vill använda den till fiske, dagsturer samt kanske lite vattenskidor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Stomnarö Postad 19 Augusti , 2003 Så det var alltså som jag misstänkte... =( Inget svar från Ryds websida, och inga svar från någon här... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst TT Postad 22 Augusti , 2003 Hej! Har en ryds 475 styrpulpet med 60 Hp Evinrude. Lite större , ngt mer effekt men ganska lika ändå. Min båt klarar dryga 30 knop med 4 vuxna i. Drar skida utan några problem(starter på en skida från vatten är helt ok). Går lite för fort på fiskeläge men totalt sett en kanon allround båt. 435 GT till rätt pris är en kanonbåt. Köp den! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Marcus Postad 24 Augusti , 2003 Hej! Jag har en Ryds 435 GT med en 50 hk Johnsson Den gör strax under 35 knop och duger alldeles utmärkt till att åka vattenskidor efter. Jag tycker att det är mycket rolig båt att köra, väldigt lättmanövrerad, kan dock bli lite studsig om det går för höga vågor, men det brukar inte bli några problem av det. Passar sig bra till fiske, kan dock bli lite trångt om man är fler än tre personer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst kaj Postad 8 September , 2003 hade en gång en 435 gt 89. m. 60 hk jonnson, gick som ett skott, rent av farlig. grym båt. köpte den för 20000:- sen sålde jag den för 35000:- efter 1 år till en norrman han jublade på norska. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Jerry Postad 2 April , 2004 Jag har en 435GT med en Yamaha 80hk, Den går 47knop :-D . Fungerar även bra till vattenskidsåkning & Fiske Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Roger Räfsbäck Postad 28 Augusti , 2005 Hjälp Behöver hjälp med ca pris på en Ryds 1012 .1979 års modell. Styrpulpetare utan motor med matt skrov övrigt bra skick. Vad kan man få ge för en sådan Tacksam för svar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ryds435 0 Postad 1 December , 2007 det är en mycket trevlig och bra båt mycket sjösäker dessutom. skulle tänka mig att den gör ca 35 knop. En 55 blir mycket bra tycker jag för den är ganska seg i upplaningen... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser