Lanzar2 0 Postad 8 Maj , 2006 Har en mercury 50 från någon gång i början av -80 talet. Problemet är att den endast går på tre cylindrar då man kör sakta och på tomgång. Den tänder till nu och då på den fjärde cylinder, och när jag drar på för fullt börjar den gå på alla. Har testat med stroboskop och sett att gnista saknas. Har bytt tändspole, tändstift och databox. Vad är nästa steg...? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 697 Postad 8 Maj , 2006 du bytte väl tändkabel o tändhatt också Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lanzar2 0 Postad 8 Maj , 2006 ...jepp... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lanzar2 0 Postad 12 Maj , 2006 Har märkt att efter att ha kört på fullt en stund går den bättre på låga varv en stund efteråt... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
utombordan 0 Postad 12 Maj , 2006 har du mätt upp trigger spolen och givaren under svänghjulet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lanzar2 0 Postad 12 Maj , 2006 nej, hur mäter jag de noch vilka värden skall jag få...? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lanzar2 0 Postad 23 Maj , 2006 har märkt att då motorn varit avstängd ett par dagar, är den svårstartad då den först endast tänder på en cylinder, efter en stunds gnagande börjar den tända på två och sedan tre och slutligen tänder den till nu som då på fjärde cylindern också... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser