LeCanard 1 Postad 22 Februari , 2006 För att komma in på journalisthögskolan så krävs det toppbetyg. Därefter följer många års intensivt studerande. Det är med andra ord sveriges intelligentia som blir journalister, hjärntrusten som skall granska världen och dess ledare. Sen får de kanske jobb som springschas på någon redaktion. Efter en tids slit och släp kommer kanske chansen att visa vad man går för. Och resultatet av all inhämtad kunskap utrycker sig i tre (3) ord. Det spelar ingen roll om man vunnit, förlorat, mist sina nära och kära i en katastrof eller missat tåget. Alltid samma fråga: Hur känns det? /LC Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ekelunden 0 Postad 22 Februari , 2006 Hej! Uppe i Norrbotten hade vi ett radioprogram under många år som hette Tyck till om vad du vill. Precis som programtiteln säger var det personer runt om i länet som kunde ringa in till studion... Programledare var en man vid namn Paul Muotka, programmet var så fruktansvärd dåligt och inte minst pinsamt där programledaren alltid hade egna svar på alla frågor, oftast innan personen hunnit ställa frågan! Well, allt slutade med att någon tryckte upp t-shirts med texten: Stoppa plågsamma Ljudförsök, stoppa Paul Muotka! Slutsats, - det finns olika typer av journalister! *Radio On* /Lasse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ralle 21 Postad 27 Februari , 2006 Jag såg på nyheterna efter en olycka, då en journalist frågade en räddningsledare om det var säkrare med bälte på sig... När svare blev ja frågade han varför det var säkrare med bälte... Men som sagt, det finns alla sorter överallt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 15 Postad 27 Februari , 2006 Den mest korkade frågan jag någonsin ställt” Neumannova med det hon värdesätter högst OS. Tjeckiska Katerina Neumannova var överlycklig efter sitt OS-guld på tremilen i går. Med sin dotter i famnen lät hon sig intervjuas av SVT:s Micke Lejnegard. Vad värdesätter du mest, säger Leijnegard och pekar med mikrofonen mot Neumannovas dotter, din dotter eller guldmedaljen. Tjeckiskan såg konfunderad ut, men svarade Hon är den som betyder allra mest för mig, men det är fantastiskt att ha både en medalj och en dotter. Leijnegards fråga upprörde Aftonbladets läsare. Och han förstår reaktionerna. - Det är förmodligen den mest korkade fråga jag någonsin ställt, säger Leijnegard. Hur tänkte du när du frågade? - Jag blev helt enkelt ställd. Jag skulle säga något i stil med att nu har du två guldklimpar, men det blev inte så. Tur att hon svarade så bra som hon gjorde (ha ha). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gizmo 0 Postad 2 Mars , 2006 De ställer väl inte de smartaste frågorna alltid......Hur kul är det att få frågan hur känns det ? om man har gjort en dålig sportprestation ?? Det kan väl vem som helst räkna ut att torskar man känns det inte kul...... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Sjorovarn Postad 2 Mars , 2006 Oooops, för bövelen! Var försiktig med hur du använder Torsk, och böjningar därav. Jag vet av erfarenhet att det är ett väldigt laddat ord! http://www.ladymarie.se/rovare.gif\ border=\0\ /> Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gizmo 0 Postad 4 Mars , 2006 Torsk torskade, fastnade i nätstrumpa....... Var det bättre , sjorovarn ??? Förresten, laddat sa du...finns det eltorskar ????? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser