Goranoulla 5 Postad 7 Juli Vid sjösättningen var inte täckplattan i gummi som sitter limmat i skrovet och omsluter drevet monterad. Fixa det till hösten när båten står på land, alt, att lyfta båten och fixa det nu är frågan. Båten ligger på västkusten så en beväxning kommer att ske . Möjligen tappar jag någon tiondels knop pga turbulensen kring hålet. Är det någon annan funktion täckplattan har? Helst vill jag slippa ta upp båten nu. Hur hade du gjort? /Göran A Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Leonardo 13 Postad 7 Juli (redigerade) Upptäckte vid en upptagning för många år sen att täckplattan hängde lös en bit ner på drevet. Hade inte märkt nån skillnad, så det är nog inte så dramatiskt att du behöver ta upp och fixa nu. Jag hade inte gjort det. Redigerad 7 Juli av Leonardo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Goranoulla 5 Postad 9 Juli Tack för ditt svar, då seglar jag lugnt utan täckplatta. Göran A 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser