jan00andersson 5 Postad 6 Maj Har en Scanmar 33 o har köpt en Eberspächer dieselvärmare. Har 2 alternativ av placering. Alt1 Kan man ha värmaren i samma aktre stuvfack (stuvfacket är stort o bra ventilerat) som gasolflaskan (om man har flaskan i en godkänd sluten behållare med (dränering ut ur båten) för gasolflaskor? (Värmaren på styrbordsida o gasolbehållaren på babordsida). Alt2 Min gamla Wallas satt i ett stuvutrymme i toaletten o avgasutblåset upp på sidan, vilket inte är en bra lösning med tanke på fendrar o kapell över sittbrunnen. Om jag sätter Eberspächer där så blir avståndet väldigt långt till akterspegeln där jag vill ha utblåset. Var tycker ni jag ska ha värmaren? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 279 Postad 6 Maj Jag hade aldrig satt en värmare med elektronik ihop med gasol, men jag gillar inte explosioner heller. Har du övervägt motorrummet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jan00andersson 5 Postad 6 Maj 4 minuter sedan skrev Peter_K: Jag hade aldrig satt en värmare med elektronik ihop med gasol, men jag gillar inte explosioner heller. Har du övervägt motorrummet? Finns inte plats där Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser