Gå till innehåll
söndag 28 april 2024

czappa

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    20
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om czappa

  • Placering
    Kadett
  1. Hittade ett program här på detta forum som hjälpte mig att räkna ut att mest lämpliga propeller är 12 1/2* x13
  2. Min motor har propeller med stigning 12 1/2*x13 Nu undrar jag om det är okej att montera en 12 1/4*x15 propeller. Enligt hanboken så är standard propellern av 12 1/4*x15 stigning. Frågan kvarstår hur kommer detta påverka praktiskt? snabbare? långsammare? svagare? starkare? Motorn sitter på en Askeladden 16-4400 Senast ändrad av czappa | 26 mars 2010 | 12:40 Senast ändrad av czappa | 26 mars 2010 | 13:01 Senast ändrad av czappa | 26 mars 2010 | 13:03
  3. Danjel, Jag är intresserad av den! Senast ändrad av czappa | 13 oktober 2009 | 09:30
  4. Ahaa. hittade ett chema och regulatorn sitter inbyggd i det ni kallar likriktatre.
  5. En likriktare har väl bara den uppgiften att omvandla växelström till likström, eller? Då menar ni att det inte finns något som reglerar spänningen om den överstiger 13,8 v tex? Hur klarar sig då tillbehör typ ekolod och sådant om den laddar över 14v?
  6. Finns det någon laddningsregularor i en Johnson 40 -91
  7. Vill bara påpeka att startgas kan haverera din motor. Som sagt inget jag rekommenderar!
  8. Det enda du måste lossa uppe vid motorn är växelväljar armen. Sen som du sa, lossa skruvarna till växelhuset och dra ut växelhuset med armen.
  9. Min off knapp på vår Eagle Magna II Plus funkar inte. Vem i Sverige kan laga det? När vår Eagle köptes så var det ett företag i Halmstad (HDF) som var importör. Det företaget finns inte längre. Vem är det idag som är importör och som kan hjälpa mig?
  10. Köpte en repsats för $40.95 och gjorde jobbet själv på min Johnson 40 -91:a
  11. Var finns motorn? är det int långt så kanske.........
  12. Kristianstads motorslip hjälpte mig med borrning och gjorde ett superfint jobb. Nu spinner motorn som en katt.
  13. Det var fel på allt, även reglageboxen. Nu är det fixat! När allt var klart så gjordes det en provstart som bekräftade en havererad kolv och cylinder. Måste borras om. Kul är det då inte för någon sjösättning lär det inte bli under sommaren, kanske rent ut av inte denna säsong. Tack ska ni ha alla som gav mig tips & råd under vägen.
  14. Tro det, med ni ska veta att alla inte tar på sej att borra dessa block!
  15. Någon som känner till en motorslipfirma som borrar cylinder till utombordare (Johnsson 40Hp)
×
×
  • Skapa nytt...