Gå till innehåll
torsdag 18 april 2024

Wollfe

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    6
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Wollfe

  • Placering
    Kadett
  1. Det är fullt okey att köpa båten och skriva vinterförvaringsavtal.Glöm bara inte att försäkra båten köpdagen samt att du har alla handlingar ,nycklar och kvitto.Då är där ingen som plockar båten från dig.Då gäller givetvis en anmälan för stöld.(glöm ej båten skall vara låst med godkända lås,samt försäkrad för stöld =Helförsäkring)Visst kan du få en enklare försäkring mot stöld.Men det kan hända andra saker under en vinterförvaring.
  2. Är emot båtkörkort men för förareintyget.I förareintyget finnes de baskunskaper man bör ha tagit till sig för att framföra mindre fritidsbåtar.Båtkörkortet är framplockat av några sysslo lösa byråkrater på lägre nivå,handlar om att suga in pengar i maskineriet. Alla bör ta förareintyg.Sen inte se det som en tvungen utgift.Tvång NEJ,Sjövett JA.
  3. Har förstått nu att det är bränslestabiliseringsmedel som gäller för att det skall fungera problemfritt efter några månader.Vad som återstår är då frågan om vad som är bäst.Nästan tom tank,halv tank,full tank.Tanka rent fullt? ,vet att bensin expanderar vid minus- grader upp till 6 %.Vad som sen äter alternativ håller bensinen i trim med stabiliseringsämnet skulle man också vilja ha ett trevligt svar på.Tror att wanmar kan svara på frågan.
  4. Okej ,Gick in och googlade på det.Förstod att det var lite häftigare än filter. Mer lite insprutning. tryck,bränsle under tryck.Över min kompetens. :-). Övrigt, tack för ditt svar. oki doki..... Senast ändrad av Wollfe | 05 januari 2009 | 20:12
  5. Vaporseparatorn.Menar du då det vattenavskiljandebränslefiltert som avlägsnar fukt och skräp.Det som kan demonteras och tömmas.Sätts det igen får man byta det. Om det är detta som är separatorn ser jag inga större problem med ideèn.
  6. När det gäller bränslesystemet på min direktinsputade utombordare så hade jag tänkt mig att tömma tanken och köra motorn tills den stannar. Sen får den stå över vintern.(utomhus).Har kikat lite på hur andra går tillväga. Men ingen har detta som alternativ.Är det möjligt ett urkasst sätt att skydda motorns bränsle system? Frågan för mig handlar nu bara om själva bränslesystemet.I övrigt om vinterförvaringen är där inga oklarheter.Motorn i övrigt en efi 2 taktare. Undrar vad som skulle tala mot detta?
×
×
  • Skapa nytt...