Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024

magnuslarsson

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    59
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

4 Neutral

Om magnuslarsson

  • Placering
    Löjtnant

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Hej Tack för svar. Ska man känna sug hela tiden eller bara när det klickar. När jag provade så kände jag inget sug men kan ha missat känna precis vid klicket. Om inget sug någon aning om vad felet kan va?
  2. Har en wallas 1400 (tror jagvdet ska va). Nyss införskaffat segelbåten så har ej provat värmaren innan. Ska funka enligt gamla ägaren. När jag startar den dvs ställer på start så lyser röda lampan direkt. Har för mig den ska lysa först efter någon minut när värmaren tänt. Sen kommer ingen värme. Fläkten går som den ska och blåser ut men ej varmluft. Slang som suger fotogen (campingpafarin sitter som det ska osv) Osäker på om den suger dock svårt att se. Är klickande ljud från värmaren, tror den försöker tända kanske? Har någon någon aning om vad som kan va felet? Mvh: Magmus
  3. Hej. Någon som har tips på firma/person som åtar sig att: Täta fönster och däcksluckor Byta skrovbeklädnad Om man inte kan/vill själv Mvh: Magnus
  4. Luftat och går nu som en klocka. Tack för allas svar.
  5. Motorn har gått fint fram tills jag fyllde på nu diesel från dunk. Gick 20 min och sen dog den. Går ej att starta. Om jag väntar 20 min startar den och går 10nsek sen dör den igen. Verkar slm diesel ej kommer igenom.
  6. Hej. Tack för svar. Tanken rengjordes förra säsongen av gamla ägaren. Har bara haft "sjödiesel" i tanken utan RME. Borde väl ej bli bakterier på en vinter tro?
  7. Klok iaktagelse. Om.man tror det sitter en förgasare på en dieselmotor vet man följdriktigt inte hur man luftar en motor haha. Har haft bensinmotor alltid förut och har noll koll på dieaelmotorer och rätt kass koll på motorer generellt. Tack för lästipset. Återkommer om det finns fler frågor.
  8. Hej. Fyllde på Diesel för första gåmgen sedan jag köpte min Sunwind 26:a idag. Efter ca 15 min motorgång så stannade den och kunde inte starta igen. När den får stå 20 min så startar den men stannar efter 10 sek. Och så håller det på. Luft som kommit in och stoppar flödet. Vatten i dieseln jag fyllde på med från full dunk som stått över vimntern. Någon som känner igen detta? Mvh: Magnus
  9. Hej och tack för svar. Försökte det lite försiktigt innan men den fastnade hela tiden i kardborrbanden på ovansidan. Men det kanske går om jag har en mejsel som du säger och brukar lite mer kraft??
  10. Hej. Ny båt och ny variant av lösning för att hålla lattorna på plats jag aldrig sett innan. Går bet på hur jag ska få in lattor och samtidigt kardborresträngen som syns på bild. Den skall ligga ovanpå lattan efter att jag kört in lattan och låsa med kardborreband på ovansidan. Men jag lyckas ej få in den tillräckligt långt p g a att den fastnar just i kardborrebandet som löper längst med där inne i springan. Någon som kanske har samma och vet hur tusan man gör;) Mvh: Magnus
  11. Hej. Har en sunwind 26. Vilket är bäst. Ha öglan från mastkran direkt under spridarna så de bär eller under undervanten? Är rädd att ej få ner repögglan igen om jag sätter under spridarna. Då är undervanten i vägen. Men vet ej om undervanten orkar bära om jag sätter där. Eller så kanske det räcker att spänna toppvanten på sidorna och för och akter för då är en undervanten i vägen. Hoppas någon hängde med här🙂
  12. Hej och tack för svar. Har em sunwimd 26 med parrialrigg och svepta spridare så bör va rulle och sen sidovanten först och aktern sist då verkar det som👍
  13. Hej. Vilken ordning är bäst. Jag får höra lite olika. Det jag hört är 1. För rullen. 2. Aktervanten. 3 sidovanten Andra ideér?
  14. Hej Någon som vet var man kan finna plastskydd till ett origo 3000 kök. De där runda svarta man lägger på behållaren för att spriten ej ska dunsta mellan användningarna. Mvh: Magnus
×
×
  • Skapa nytt...