Gå till innehåll
lördag 27 juni 2026

slaghoken

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    3
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om slaghoken

  • Placering
    Landkrabba
  1. Hej, Kanske dessa sidor kan vara till någon hjälp! http://www.webcar2000.com/countries/sweden/boat/statistics.phtml http://www.marinefacts.org/blue-list/boatslist/boot-directory/asc
  2. Skepps-pojken/ ”gubben” gör honnör, till Vice Amiralen och Kaptenen och tackar för ”mönstringen” ! Har klivit ”ombord” på skeppet för att lära. Tacksamt för all lärdom! Finns det någon ”titel” för en gubbe på 50 som ”mönstrar på” för första gången? Pojke låter fel. Textstorleken, blev en aning stor ,- kanske, men ville så gärna använda min nyinköpta marinkikare! Provar att vända på den! Tack för Era snabba svar och varma välkomnande! Lé Amiral har generellt sett ett uttömmande och ett övergripande svar på min fråga. Meeeen, min fråga är:Är säljare och köpare i balans i dag, vad tror Ni? //(om man inte kan se bakåt & inte ser framåt får man se upp!)// //Slaghöken
  3. O´ hoj alla sjöbjörnar! Har blivit intresserad av sjöliv och vill då naturligtvis ha en egen båt! Kommer av den anledningen att vara i behov av Era goda råd en tid framöver. Har just påbörjat att studera säljannonser. Ekonom som jag är, och dessutom smålänning i blod och själ till 100% så är jag av naturen intresserad av prissättingen av dessa. Har med intresse följt marknadspriserna på beg. båtar periodvis med ca. femårsintervaller. Historiskt verkar det som om begagnatpriset för en normalsliten båt varit detsamma som priset när båten var ny. Senare år verkar det som om ägaren till en båt har mer eller mindre även gjort en bra investering! Verkar ju ”kanon”, ”nytta med nöje”, njuta av livet samtidigt som man ökar på sin förmögenhet, mycket trevligare än att ha ett antal ”tråkiga” digitala aktiebrev på börsen! Första frågan är: Gäller dessa senare värderingar även i dag (och i morgon)?(Konjunkturnedgång, bränsleprisökningar, miljöfrågor, etc. etc) 2:a frågan: Hur prissätter man en båt idag:Båtålder?Motorålder?Skick?Extrautrustning? Fråga 3: Skiljer det sig åt i värdering avseende:Motorbåt?SegelbåtSnipa? Fråga 4: Borde jag ställa fler frågor? Ha en bra fredagskväll//Slaghöken
×
×
  • Skapa nytt...