Gå till innehåll
fredag 19 april 2024

lattmatrosen

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    6
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

1 Neutral

Om lattmatrosen

  • Placering
    Kadett

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Tack för input, ska se om jag ska gå vidare i detta ärende. mvh/Lattmatrosen
  2. Köpte en press förra året,upptäckte i våras dessa hål, ser inte hur dessa kunnat uppkomma genom slitage, de är helt rektangulära och saknar rivmärken, försökte reklamera till företaget men de vägrade då de inte godkänner reklamationer efter 6mån. Har någon erfarenhet av pressar som kan säga om detta är fabrikationsfel eller slitage?
  3. Hej. Lite svårt att se hur mycket rost det är men jag skulle rekommendera omlackering av tiltmotorn. Den är relativt lätt att demontera, har du ingen egen lackverkstad så lämna in motorn för blästring/rostskyddsbehandling och därefter kan du lackeringsmåla. Får du in vatten i tiltmotorn p.g.a. av rostangrepp så är det nyinköp som gäller. Anoden verkar inte vara alltför angripen, ta bort beläggning så håller den nog nåt år till, är ju iofs lätt att byta, gäller bara komma ihåg det. Att hålla på med oljeduttande är meningslöst, talar av egen erfarenhet. Kolla om det finns youtube-klipp ang. demontering o.dyl. Mvh/Peter
  4. Hej. Bifogar sprängskiss på trimmen, det är nr.3 på bilden,trodde att det var en vanlig kåpa som var enkel att byta, men det är alltså en stator för elmotorn, rosten börjar gå in i metallen så omlackering är nödvändigt, funderar om det kommer in luft i systemet om statorn tas bort. 2000 F25ELHY Yamaha Outboard POWER TRIM TILT ASSEMBLY Diagram and Parts.html
  5. Hej. Tänkte plocka bort powertrimmen på en yama F25 -00 för att behandla rostangrepp på statorkåpan, undrar om någon har erfarenhet av detta, rostangreppet har blivit så stort att det måste åtgärdas, f.ö. första reparationen på denna motor 15 år gammal! Har gått som en klocka, originalimpellern byttes i år! den hade troligen klarat några år till, samma sak med kamremmen.
  6. Hej. En något enklare variant, och som någon varit inne på tidigare, vore att utveckla själva trailern/båtvagnen till en självgående vagn med t.ex. el- eller motordrift, något som borde uppskattas vid rangering av vagnen i olika situationer, eller även som i mitt fall, en kortare transport från ramp till uppställning där bilen känns ganska överflödig. Har själv funderat lite på eldrift-varianten med 12/24v-drift, inser dock att det krävs ganska ingående teknikkunskaper för att få det att fungera. Vore intressant att höra om någon försökt sig på detta. ror i lä! och lycka till.
×
×
  • Skapa nytt...