-
Innehålls Antal
141 -
Gick med
-
Besökte senast
Innehållstyp
Nyheter
Kustkort
Forum
Bloggar
Galleri
Butiken
Köp&Sälj
Allt postat av Albin-Anna
-
Tro mig, Dieselmannen har redan föreslagit liknande, dom tre sista (inte jag) hade namn som började på A, och namnförslaget var Triple-A. Låter som att ni hade gillat varandra o e på samma nivå :-p
-
Saxat från en manlig bloggare när jag surfade runt, äras den som äras bör...men detta e humor (taget från http://astrom.webblogg.se/): När jag körde till jobbet idag, så tittade jag åt sidan och där kom en kvinna i en sprillans ny BMW. Hon körde i 160 km/h med ansiktet tätt framför backspegeln och sminkade sig med hennes kajalpenna. Jag vände bort blicken för ett ögonblick och när jag tittade tillbaka på henne igen upptäcker jag till min stora fasa att hon är halvvägs över i min fil fortfarande med ansiktet i backspegeln och med kajalpennan!!! Jag blev så livrädd att jag tappade min rakapparat, vilken slog min skinksmörgås ur andra handen. I all desperation att försöka få ordning på bilen styrandes med knäna mot ratten, tappade jag mobiltelefonen från örat, vilken ramlade ner i kaffekoppen som jag hade mellan benen, vilket ledde till ett splash så jag brände STORA LUKAS och dom RUNDA TVILLINGARNA, när jag skrek av smärta så tappade jag ciggen som jag hade i munnen, som brände hål och förstörde min skjorta och BRÖT ETT VÄLDIGT VIKTIGT TELEFONSAMTAL!!!! Kvinnor borde inte få köra bil!
-
Ert namn blev faktiskt riktigt bra med den logiken, och betyder ju något...men AA e ju faktiskt humor...på riktigt, skall lägga detta i förslagsbanken...keepem coming
-
Ny båt blir det, och nu ska vi inte bara samsas om EN båt utan även ett namn. Fyndiga förslag? Mannen tycker Das Boot, vilket han kan fetglömma, det är inte en jävla ubåt. Och kommer vi inte på ngt så går vi på den klassiska första bokstäverna i hans namn, första i mitt...
-
Ja Mona Sahlin är verkligen rätt kvinna vid rodret...uhummm!
-
Ankunge? Söt? Nu förstår jag inte vad ni pratar om!
-
Han förstår inte heller vad du ska med vagn till, båtar ska köras i vattnet - inte på land :-p Men fin gösstake har du...hah
-
Vänta ska jag fråga mannen, han kanske kan förklara vad det är för båt du har så jag förstår, han luktar diesel och kör båt till skillnad från mig som bara filar naglarna och tror att alla båtar går att ro :-p
-
Vagn till en roddbåt? Näe nu går skam på torra land...
-
Bättre att göra som Lamon o kasta handgranater i ammunitionsförråd?
-
Nej förlåt, vad tänkte jag på? Till roddbåtar behövs ju inga hjälpmedel för att båten ska stå. Jag glömde att du inte hade råd med nåt fint. Jag har nog nån gammal årklyka liggande ifall du behöver... Mansfolk!
-
Lamon Lamon, flytta inte båten i onödan, tänk på att du skall klara att flytta ställningar och sånt helt utan kvinnlig hjälp. Jag vill ju inte att du ska skada dig även fast du är lite korkad :-p
-
Man ska inte begära för mkt av det lilla livet, han sitter väl på sin uppställningsplats - vaktar sin båt - ifall någon kvinna skulle vara ute med bil och råka köra på hans båtställning?
-
Jag är mest förundrad över att Lamon är så tyst, även en blind höna kan ju faktiskt hitta ett korn (av sanning?!) :-p
-
Ett inlägg från herrn i huset, och co-captain på nya båten (nu har vi ju varsin och behöver inte bekymra oss) men han är för lat för att skriva själv. Han hälsar att jag suger som hoppilandkalle (jag säger inte emot, ska nån hoppa och skrapa upp ev. händer och fötter så får det vara han, jag sköter glatt alla spakar som finns. Men hur det ska gå nu när vi ska samsas om en båt återstå att se, han påstår att han med varm hand överlämnar kaptensmössan till mig så han kan dricka öl. Så svaret på sista inlägget får väl bli. Minst full kör, behöver nödvändigtvis inte vara kvinnan även om det även i detta fallet är jag som står för skepparn och han har inget alls :-p
-
Då har du lagt stålarna på att förstärka bilen istället för på båten, det verkar ju inte så genomtänkt. Kör allt med motor, samt min egen symaskin och gubbar med keps som du är ju fullständigt livsfarliga på vägarna, men ni är rätt bra på att bryggsegla och hantera dom däringa snörena som vi riktiga kvinns behöver när vi kommer till hamn ;o)
-
Undanflykter undanflykter. Med tanke på att någon konstaterade att kvinnor på sjön är så sällsynta så handlar det antingen om feghet eller att ni inte är likvida helt enkelt. Fler kvinnfolk på vägarna, vad kör du för bil?
-
Du har inget att oroa dig för, skulle det vara så att jag inte kan hantera situationen så siktar jag på det dyraste, och i den sitter antagligen varken du eller Steve ;o)
-
Såg du mig? Jag gissar att du var en av de många karlar som stod med en hjälpande hand/tamp för att göra livet lättare för mig. Ni ska vara glada att vi inte är fler, för då hade ni inte fått en lugn stund med er öl i sittbrunnen, och jag är nöjd och använder min kvinnliga list och tar emot hjälpen och småskrattar åt hur lättmanipulerade ni är. Ni är ju faktiskt bra att ha till en del, och jag har inget emot att låtsas vara ute på djupt vatten för att få hjälp av ren lathet från min sida. Så Steve, ta du en bira i lugn o ro nästa gång. Jag lovar att inte köra på dig och din Selco om du bjussar på en öl :-p
-
Ja den sidan hittade jag oxå, i övrigt finns inget matnyttigt på nätet. Vare sig norska sidor eller svenska... Hade varit roligt att hitta ngn som har ngn slags erfarenhet av Skilsö här på forumet
-
Nej, det är en 92a...men betydligt nyare än Albin Jag ska gå ut i det fina vädret, skyller humöret på jetlag - glöm inte att ställa om klockorna idag...
-
Gomedda Nitro, Jag hoppas innerligt att jag missförstod ditt inlägg och att du missförstod mitt för annars blir jag heligt förbannad. Du noterade smileyn efter ordbajs i chatten kommentaren hoppas jag? Förra året stod jag nog för 90% av det ordbajseriet, varav en lätt ironisering av mig själv var tanken. Och det är väl VI vanliga dödliga som byter/köper/säljer båt och meckar med dom, om inte annat så är det ju bara att läsa frågorna i forumet för att se vad som avhandlas. Så, därför vände jag mig till detta forum, har gjort det förut, gjorde det igår och kommer med all säkerhet att göra det igen. Vad är problemet med att byta från en Albin till ett, enligt dina ord, schabrak som Skilsö? Mer än att Skilsön är mer lättmanövrerad, går bättre i sjö och andra sådana obvious saker. Bara för att Albin är mindre betyder inte att den är lättare att hantera, och det borde folk här veta bättre än andra! Så, Lycka till när det gäller storleken betackar jag mig för, det är priset som bekymrar mig. Gillade icke den nedlåtande tonen, men som sagt, det är bara att hoppas att det var ett ömsesidigt missförstånd!
-
En liten knuff... Jag är förvånad, ingen som har ngt att säga om Skilsö? Det finns ju oceaner av kunskap på denna sajten i vanliga fall?
-
Funderar allvarligt på att köpa ovanstående, men det finns ju inte mkt information om dom. Skilsös hemsida ger inget, ej heller en hederlig googling. Någon som vet ngt här? Kom igen nu grabbar, jag vet att ni besitter massa kunskaper och inte bara ordbajs i chatten ) Och ja, jag inser att jag måste byta nick-name när jag byter båt...hehe
-
Mannen ifråga ger sig inte, hävdar att det inte finns gösstakar på fritidsbåtar utan att det kallas mast... Alle man till räddning tack =)
