Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024

Mercury

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    85
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Mercury

  • Placering
    Kapten

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Det verka som det var gasvajern ändå, den var lite för slack i reglaget, justera om den och nu funkar de finfint👍 Tack för tipsen iaf😊
  2. Jahaa ja det är ju en lösning helt klart, men det känns som att de skulle vara något eftersom jag inte behövde en extra fjäder förra sommaren🤔 Det är en Mercarb 2 port tror jag😊
  3. Det är så konstigt att länkaget på förgasaren löper lätt när motorn är av, sen att de blir trögare när den är på. Är det någon som har behövt satt en extra returfjäder på en sådan motor?🤔
  4. Tror du de? Jag behövde ingen förra sommarn, men tanken har slagit mig🤔
  5. Hej! Nu startar jag ännu en tråd😄 I vintras så bytte jag kylimpa och knä på motorn, och så passade jag på att blåsa ren förgasaren. Nu när jag startade så går hon jättefint på drygt 700rpm på tomgång och svarar bra på gas. Men när jag gasar upp och sedan drar tillbaka på tomgång så rusar hon lite ca 1400rpm. Trycker jag till med fingret på länkaget till trotteln mm så går hon ner på tomgång igen. Vajern löper lätt lika länkaget på förgasaren när motorn är av, dock så märkte jag att när motorn är på så går länkaget lite trögare på förgasaren. Är det något vacuum man ska justera så hon suger tillbaka länkaget till tomgång eller nå? Långt inlägg men hoppas någon orkar läsa så jag får sjösätta någon gång😀 Mvh
  6. Jamen då gör jag som så att jag försöker modifiera fästet och går inte de då skiter jag i drevdusch eftersom jag inte har någon effekt stark motor👌😊
  7. Nä de är väl kanske aldrig fel och extra kyla drevet?🤔 Nå tips när man ska borra i kavitationsplattan? Lägga i färg i hålen el dyl?😊
  8. Ja nu blev jag nyfiken! Var ligger gränsen? Och som du säger, en liten lätt planande båt borde ju gå lättare. Frågan är var Flippern ligger? Den är ju i planingsfart men är den lätt? 1,6 ton?
  9. Nja motorn är ju en mercruiser 3.0lx i en flipper 700, så känns ju inte som att den ligger vid belastningsgränsen?😄 jahaa så den kyler alltså oljan i överhuset via kylvattenkanalen, då fick jag lära mig något som jag funderat över👌😊
  10. Jamen precis, vissa behöver ju inte borras. Dock den som jag har över nu är ju en sådan som behöver borras. Undrar om jag verkligen behöver en drevdusch? Har ingen aning om när en sådan bör användas. Var någon som fråga förut om de övre drevhuset är ovan vatten när man planar, men det är väl alla drev?
  11. Hej igen😅 Jag tänkte höra lite vad ni tycker! Jag har bytt ut mitt drev mot ett nytt för att de gamla drevet rasade (förmodligen original sen 78). Min undran är då, att på de gamla drevet så var de en drevduch monterad, funderar om jag behöver flytta över den på det nya drevet? Det är lite tråkigt att behöva sätta borren i kavitationsplattan (eller vad de heter😊) på ett nytt drev. Eller vad tycker ni? Båten i fråga är en Flipper 700. Mvh//
  12. Sant! Känns ju seriösare med epoxy👍
  13. Jag har även en till fråga i detta ämne kom jag på😊 Jag har tre hål (ej genomgående) där ekolodsgivaren var placerad, den fick jag nu fick flytta för att få plats med trimplanen. Trimplanen täcker dem gamla hålen, ska jag bara trycka in sikaflex i dem och sen montera trimplanen över eller läre jag fylla dem med epoxy? Känns som att det bör räcka med sika och sen att fästet för trimplanen täcker hålen?🤔
  14. Jahaa, men den bör väl vara ok till detta va?
  15. Okej då gör jag nog som så att jag byter ut skruvarna och monterar rostfria med mutter och så stor bricka som jag får plats med, då de ligger nära i vinkeln. På bilden är det bara provmonterat så inge sikaflex än men när allt ska dras så kommer det vara en hel del😉 köpte sikaflex 591 den har jag aldrig använt förr, sett att 290 verkar vanligast men lokala båthandlarn rekommendera 591 så hoppas den håller tätt.
×
×
  • Skapa nytt...