Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024

adrianle

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    15
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om adrianle

  • Placering
    Kadett
  1. Återkoppling. Vaccum klockorna kan man bara använda till förgasare. Jag har insprut. Men jag ställde in tpsen och tog bort silencer burken. Kollade lite på hur spjällhuset reagerar. Såg då att jag har monterat ena fjädern på fel sida där man justerar hur mycket spjällen ska öppna. Satt fjädern rätt och gjorde en grundlig inställning av spjällhuset. Nu går hon fantastiskt! Blir till att testa i sjön sen så får vi se. Men jag tror verkligen hon kommer gå klockrent på låga varv. Tack för alla era svar. Jag bifogar en film på när jag är ute o kör sen. Trevlig helg
  2. Tack för alla svar, jag fick låna vacumklockor av min marina. Finns en film på en f150 när man använder en vaccum mate. Jag ska prova detta och följa stegen som Craycoat skrev. Jag hittade en gammal film innan jag skruvade isär hela insuget och spjällhusen. Den gick då bättre lät det som. Eftersom jag inte kört den i sjön innan nedmontering så tror (hoppas) jag att detta ska göra susen. Jag återkopplar. Trevlig kväll
  3. Fantastiskt, jag såg några videos angående en sådan vakkum testare, nu förstår jag Jag bor i uppsala men åker då och då till sthlm i jobbet.
  4. Snyggt! Tack för detta, nu får jag lite hopp. Vad är det för instrument man använder för synkningen?
  5. Tack för snabbt svar. Stiften är bara 9h gamla. Jag har beställt nya, men eftersom motorn var likadan när jag satte i nya stift förra säsgonen så känns det som att det är något annat. Enligt ydis så har motorn rätt bränsletryck men har läst att det är bra att sätta dit en mätare direkt på fuelrailen. Andra har haft problem med ISC och IAC. Jag har beställt mätkablar så jag kan felsöka dessa. Dock så har jag en känsla bara att det är bränslerelaterat, Dålig soppapump, regulator eller högtryckspumpen. Dock så är alla delar så dyra för att bara chansa. Jag köpte nya spridare från amazon, men med dessa spridare gick motorn illa, det rykte sjukt mycket och den gick riktigt dåligt. Därefter så åkte jag till en firma som rengjorde, flödestestade och bytte filter i orignal spridarna. Men det blev ingen skillnad. Det jag tycker är konstigt är att motorn går hur bra som helst när man drar på fullt. Ligger i marchfart på ungefär 20-25 knop så fint så. Jag tänker skruva isär vst tanken, och kolla alla slangar, även ställa in spjällhuset ordentligt. Kan ha hänt något där. Trevlig flygare
  6. Godkväll, Nu har jag provat att dragit ut varje tändkabel men tyvärr så är det förändring på varje cylinder. Bifogar en film. Kanske svårt att höra men det vibrerade kraftigt på varje cylinder när jag drog ut tändkabeln. IMG_2192.MOV
  7. Ska kolla det. Jag har gjort kompprov på alla cylindrar och alla visar samma vilket är bra men jag får felöka med tändkablarna och se. Tack så länge, uppdaterar så fort jag provat
  8. Hej, hoppas du ser på videon, den går oroligt på tomgång med. Som sagt svarta stift på 3an, 4an. Ny fin v-power soppa. Nytt filter. IMG_2176.MOV
  9. Hej ! Tack för ditt svar, Jag ska ner till båten på söndag och fixar en film och uppdaterar lite mer info 👍 / Adrian
  10. Hej alla, väcker lite liv i denna tråd eftersom sommaren närmar sig. Jag läste av tändstiften och 3an, 4an är svarta. Läst runt lite och undrar om kanske bränsletrycksregulatorn kan vara felet? mvh Adrian
  11. Okej förstår. Ja det är lite trist när man inte kan köra i 8-10 knop och puttra. Börjar bli dags för att lämna in den snart. Tack
  12. Hej Bosse, Okej det låter ju likt min.. Vad gjorde du för att åtgärda det?
  13. Okej tack för svar, då får jag felsöka vidare. Nånting med tänd/soppa är det ju…
  14. Hej, nej sitter ny 4-bladig rostfri propp på. Absolut maxvarvet ska ligga på 5400 ungefär har jag läst. Men motorn går som en dröm i varv från 3000-5200
  15. Jag får börja med att tacka för insläpp. Det är såhär: Jag köpte en båt med en F115 från 2013 som jag har problem med. Startar lätt och har bra tomgång. Dock när man lägger i en växel så kan den dö (ibland) Vibrerar ganska mycket från 1000-2000 varv. Går ojämnt och allmänt dåligt. Över 2000 så går den perfekt, Maxvarv ligger på 5100-5200. Det som är gjort: - Nya packboxar i växelhus, impellerkit. - Tempgivare - Termostat - Tändstift - Rengöring av VST, filter (såg bra ut) - Förfilter ( i båten ) - Blåsa från scepter - Bränslefilter efter membran pumpen - Rengöring och byte filter spridare, flödestest och det såg bra ut. Har införskaffat ydis, visade felkod 28, Neutrallägeskontakt, vilket också är bytt. Jag kan ha gjort en tabbe när jag monterade ur vst tanken, för att komma åt den monterade jag bort spjällhuset. Vilket jag fick ställa in på nytt för att få rätt tomgång. Nu funkar det bra. Men kan felet som jag beskrev ovan ha med en fel instllning av spjällhuset?? Tacksam för svar, kan bifoga värderna från ydis om det underlättar. mvh Adrian
×
×
  • Skapa nytt...