Jump to content
Wednesday 17 August 2022

SeaSic

Medlemmar
  • Content Count

    3
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3 Neutral

About SeaSic

  • Rank
    Landkrabba
  1. Ska köpa en som klarar likström. Den jag har nu kör bara växelström. Är bra att ha. Vill inte byta någon komponent tex likriktaren utan att först veta var problemet ligger.
  2. Bra, tack! Ska mäta strömmen för att se om det kommer nån. Var bör jag mäta? Tycker ändå att det är konstigt att spänningen faller när motorn är varm under nivån när motorn är kall. Inte heller ökar spänningen på samma sätt när motorn är varm och jag varvar på tomgång som när den är kall. "Värmeslag" tycker jag sammanfattade det bra.
  3. Har en Yamaha F100D från 2006 som när jag startar motorn (kall) genererar 13,6V och stiger till över 14V när jag varvar motorn. När jag sedan är ute och kör med powertrim och annat som drar en del så faller spänningen till 12,7-12,9V. Låter jag motorn gå på tomgång en tid ökar inte spänningen igen. Inte heller om jag slår av och sen startar motorn igen. Testade nytt batteri och försökt slipa upp alla kopplingar. Ska spänningen sjuka om/när batteriet är fullt? Nåt fel på likriktarn som slår av när motorn är varm? Nåt tips på vad jag kan testa?
×
×
  • Create New...