Jump to content
Monday 27 September 2021

Patrick2310

Medlemmar
  • Content Count

    7
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Patrick2310

  • Rank
    Kadett

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Kommer fram till samma slutsats där. Att boxen kan vara problemet då dva är inom spec på stator bara den är frånkopplad och väldigt låg då den är inkopplad med bexen. Samt att stator dva är 13 volt och inte runt 4 volt. Va hade du gjort med denna slutsats?
  2. Min motor stämmer överens med den du skickade. Hittar bara felsökning från CDI electronics med cdm modul. Då har inte min det alltså? Blandade nog ihop det med min CDI box. Antog att det var det samma. Gick efter sida 108 från CDI electronics som du skickade. Har du ett tips på vad jag kan göra? Mvh
  3. Jag mäter med en dva adapter som jag beställde från nätet. Nått specifikt värde som var illa? Gjorde en ny dva mätning igår när stator skulle vara inkopplad och fick låga värden på båda. När jag sen mötte frånkopplad fick jag rätt värden igen vilket menades med att "cdm modul" är trasig. Försöker verkligen hitta svar på nätet och lära mig här. Mvh
  4. Tack så mycket för svar! Ska göra allt jag kan och kolla så gott det går. Det verkar ju finnas hopp vilket gör mig glad👍 Återkommer gärna om jag funderar på nått. Mvh Patrick
  5. Nu när jag kom till garaget igen så har ingen cylinder gnista! Hänger detta ihop med förra gången? Då hade den gnista men startade inte ändå trots bensin och startgass. Blir lite less nu.
  6. Hej! Har nu fått äran av att bli båtägare igen. Var ute för första gången för en vecka sedan och våran motor, en Mercury xr10 från 1995 2-takt. gick kanon. Startade på första draget och allt kändes bra. Såg en fin och stabil vattenstråle och inga missljud. Efter strax över en timme i runt 5 knop så lägger motorn av. Finn inte antydan till att tända. Vi tar oss in och jag kollar stift, att den får soppa, rengör förgasare. Helt död. Kollar bensinfilter, ser bra ut Tanken var tom när vi köpte den så fyllde den full med 25 l 95 oktan samt 5dl tvåtaktsolja. Tar ett kompressions test dagen efter och värdena är runt 120psi i varje sylinder. Alltså helt lika värden. Provat att starta och den drar igång helt plötsligt. Sjösätter idag igen och åker 1,5 timme i ett kör. Både fort men mest långsamt i älven. Dör efter 1,5 timme och vägrar starta. Inga missljud eller konstig gång innan. Luftventilen är givetvis öppen på tanken. Dör plötsligt bara. Vad kan det vara för fel? Mvh Patrick
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Du behöver som gäst även vara medveten om våra Terms of Use och GDPR policy Privacy Policy