Jump to content
Wednesday 27 October 2021

kojen

Medlemmar
  • Content Count

    2
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About kojen

  • Rank
    Landkrabba
  1. Jag har läst lite om det och det finns en pryl som heter DASH POT som ska se till att trotteln inte "slår igen" för hårt vid gasavdrag - Den har en riktningspil på flödet och när jag blåser i den så går det att blåsa åt båda håll - Någon som vet om dessa är en backventil? Isf är den trasig tänkte jag....
  2. Hej! Söker tips och råd kring min krånglande Honda BF75 utombordare från -99 Den hade stått ca 5 år innan jag tog över den. Jag gjorde en stor service innan första sjösättningen. Bytte: Kamrem, Olja/filter, Bränslefilter, impeller., tändstift Efter detta så startade den lätt men "tuffade" och spottade en del på tomgången då jag körde den på land med musöron.. Den svarade inte jättebra på frilägesgasen - Gjorde därför rent förgasarna (inte med ultraljud) genom att tvätta och blåsa igenom alla kanaler. De såg fina ut - inte mycket att anmärka på - Nedre förgasaren hade lite avlagringar men inget allvarligt. Synkade förgasarna med Carbtuner PRO och justerade bränslemunstycket till ca 3,5 varv på alla. Tyckte inte jag fick så mycket respons när jag skruvade in eller ut. Kunde skruva ett varv in /ut och tyckte de gick som likadant... Jag satte ihop allt och sjösatte - Den går fint på tomgång och fullgas. Problemet är vid accelerationen - Den spottar och har sig från ca 1700-2300 varv. Oftast går den inte att få upp i varv - Ger man lite gas och väntar ut den kan man komma förbi detta område och den går hur bra som helst. Jag har testat att ta bort slangen från "acclerationspumpen" och den blåser till lite när man pumpar på gasen så den borde funka lite iaf.... Om man drar ut choken precis innan man ger fullgas så går det mycket lättare att få förbi den över 1700-2300varvsområdet och den "stallar" inte lika lätt. Jag har försökt läst om det och den finns lite info om det på amerikanska sidor men lösningen verkar vara "byt allt bränslerelaterat till en 2002 eller nyare". Det blir lite mycket - Verkar som de bytte artikelnummer på en del grejer just 2002 och det verkar vara de tidigare förgasarmotorerna som ha detta fenomen. Det jag tänker är: Byt accerationspump. alt. Byt bränslepump alt byt membran alt. tändningsrelaterat? Några som haft liknade problem eller har tips?? Mvh Micke
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Du behöver som gäst även vara medveten om våra Terms of Use och GDPR policy Privacy Policy