Gå till innehåll
onsdag 24 april 2024

Knibbem

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    42
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

2 Neutral

Om Knibbem

  • Placering
    Fänrik

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. dum fråga, kan det vara så jag satt denna bricka på fel sida propellern ? den sitter ytterst?
  2. Ska prova det med. Tyvärr är båten 16mil bort.. så får vänta 2 helger
  3. Möjligt , tänkte att båten går lättare när den kommer i plan.
  4. Det kan ha varit runt 4200 också 😆 Jag får kolla hubben om 2 helger . Nått stämmer inte, ska börja med att sätta dit gamla proppen
  5. Mina kavitationsplattor ligger strax under kölen vilket bör stämma? Då borde det inte ha med luftbubblor att görA? Provade göra en snabb sväng runt 20 knop och då varvade den inte upp eller tappade kraft
  6. Ah sant. Allt kan ju gå sönder. Ska sätta tillbaka gamla proppen och prova
  7. Får kolla det, dock om 2 helger. Är dock en helt ny propp?
  8. Känns ändå otroligt. Då det är en ny propp på ska det vara fabrikationsfel då?
  9. Nyligen köpt mig en flipper 510ht med en Johnsson 50hk 2takt från 1999. Satt en sliten 12 - 3/4 - 15 propp på Så köpte en ny med samma siffror. Vid pådrag övervarvar motorn från 3700 till 5200 drygt innan den får " fäste" igen och börjar driva. Känns även som den är rätt så slö vid acceleration. Provade toppfarten idag och varvet låt på dryga 5500rpm Har jag helt enkelt fel propp på? För den suger inte luft
  10. Skriver åt en kompis. Han har en 1987 mariner 60hp. Han får bränsle fram till pumpen men när vi tar loss slangen från ut , till förgasarna kommer inget när vi pumpar. Ska det vara så? Kan det vara så att membranen bara är trasiga? Provade pumpa när han gnuggade men startade endast på startgas, samt när vi fyllde cylindrarna med bränsle. Eller har han problem med annat?
  11. Och ja det är rätt stift, samt att dom är nya
  12. Ja de kanske man skulle ta och prova. Ska lämna in den imorgon får se ifall dom får ordning på den, Jo jag kör med vatten👍
  13. Skrivit tidigare men utan svar. Provar en sista gång. Gäller en 1992 Mercury 60hp Båten går fint på tomgång men så fort man börjar belasta både i neutral samt med växel i låter den illa. Vad jag bytt hittils. Stift. Impeller. VäxelhusOlja. Rengjort förgasare med ultraljudstvätt . Nytt filter Ny bensin 98oktan Har väl bara pumpen kvar antar jag? Har bra komp samt gnista, har provat rycka en tändkabel åt gången med motorn igång på land och den tänder på samtliga 3 då den dör av så fort jag ryckt 1. PXL_20220710_184120757.mp4
  14. har som sagt köpt mig en örnvik 510 med en 60hp mercury från 1992. har nyss bytt reglagekablar då dessa var för korta, har inte hunnit ställa in dessa helt 100 än, men tänkte ändå att jag drar en fråga till alla båtkunniga här. man får låta den stå och bli lite varm på tomgången som för övrigt inte är helt 100, känner att växeln nästan vill hoppa i på neutralt läge. så fort man lyckas komma iväg är det inga problem. kan det vara så enkelt att det endast är dåligt inställt reglage? har beställt nya stift då dessa såg hemska ut, ny termostatsats samt repsats till bränslepumpen. känns mest troligt att det är inställning av reglage , eller lågfartsmunstycken? då den går klockrent när man får iväg den tacksam för vad man kan kolla på. #sopkasspåbåtmotorer
×
×
  • Skapa nytt...