Gå till innehåll
fredag 26 april 2024

Stenelaw

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    8
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Stenelaw

  • Placering
    Kadett

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Yep, Hydroelectric shift. Det är därför jag funderar på om det kan vara en kortis till växelsolenoiderna som gör att den tappar och hoppar på växeln.
  2. Propelleraxellagret får jag ut med avdragaren, men innanför den sitter två svåråtkomna låsringar... får svetsa ihop en egen tång för det.
  3. märker inte av någon trasig kugge när man vrider axeln för hand... Dock får jag inte ur kransen för jag har ingen låsringstång som når ner till låsringarna =(
  4. Impellern är okay. Har aldrig bränt en impeller med några sekunder torrkörning men jag vet vad ni menar. Plockade isär växelhuset idag och hittade inget konstigt… annat än att en av kablarna till solenoiderna var uppskrapad. Kan ha blivit kortis..? … ska rengöra förgasarna och putta ner skiten i sjön igen.
  5. Någon som har en idé om vad som hänt med min gamla Johnson? När den kommer ner i vattnet så hoppar och slår motorn så man tror fästena ska gå av. jag körde emot något i höstas så min kolfiberpropp gick sönder. Bytte till en aluminiumpropp och körde den första gången nu i helgen. Jag har två filmer på eländet här: https://www.dropbox.com/sh/yd1syqgmr6l8bqc/AAAx9bOFOoNnLy_x6HjjLJeFa?dl=0 drivning eller motor?
  6. Tack för svar! Då har de haft en extern dödarknapp, för det sitter ingen på motorn. Då kan jag montera en sådan vid pulpeten.
  7. Aaaargh alla sjöbjörnar! Ny på forumet som användare men läst mycket spännande här innan. Jag har kommit över en gammal spännande utombordare som jag hittat läskigt lite på nätet om den. Motorn i fråga är en Yamaha P 250. Det jag kunnat hitta om den är: 250cc 15 hk från slutet 60-talet eller början 70-talet nångång Den är lite bångstyrig och vill inte starta... men det löser sig. Däremot undrar jag om någon kan svara på vad dessa kablar som kommer ut från undersidan av svänghjulet är för något? (Se bild 1) Det finns även någon typ av kontakter och kablar vid rorskulten: (Bild 2) Sen undrar jag om någon vet vart man kan få tag på någon typ av manual eller sprängskiss på den. Ser ut såhär (Bild 3) Serienumret (Bild4) Tacksam för alla svar och info ni har!
×
×
  • Skapa nytt...