Gå till innehåll
tisdag 23 april 2024

Stugpendlaren

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    12
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

2 Neutral

Om Stugpendlaren

  • Placering
    Kadett

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Nu är det varmt, juli och alla lallare är ute och åker. Jag ser det som terapi att låta bli att gå igång på noll omdöme, noll hänsyn eller noll kunskaper om sjöregler. Svårt men det går, oftast.
  2. Det ska tilläggas att problemet visar sig genom att motorn går ner på SAFE-mode "från ingenstans" och det går bra att köra igen efter omstart - men inget larm.
  3. Tack för tips. Tanken är full, 120 liter bensin under durken. Ingen vettig manlucka så jag får förmodligen ta loss tankmätaren och suga den vägen (känns utmanande, har ingen pump). Jag har kopplat loss allt och och ska köra med trycktank direkt till motorn för att utesluta att det inte är själva motorn, sprillans ny, som fått något knas efter 20 timmarsinkörningen.
  4. Hej Första inlägget då: Jag misstänker att jag fått skräp i kopparröret mellan tank och motor. Felsökning pågår men jag undrar någon har tips på hur man rensar på bästa sätt? Jag tänkte blåsa bakvägen med tyckluft men då hamnar skräpet ju i tanken igen om det släpper...
  5. Båttypen säljs visst mycket med 50 hk om en snabb sökning visar på relevanta resultat. Låter lite med tanke på båtstorlek.
  6. Hej Att jämföra en 60 hk med en 75-90 är väl inte riktigt relevant? Har själv en 75 etec. Den är trecylindrig och råstark som tusan! Vad har du för stigning på propellern? Växla ner en tum eller två så kommer du att märka skillnad.
×
×
  • Skapa nytt...