Vi har en Uttern 690 från -81 med en 90 hk 4T utombordare (Suzuki DF90 från 2001) i kassett och motorn låter INGENTING! Måste kolla på varvräknaren om den är igång eller inte (när vi ligger still ;-) ). I 18-20 knop är det i princip bara vatten mot skrovet som väsnas. Ungarna kan utan problem ligga och sova i akterruffen, även när vi är ute och åker. Kassetten tar mycket plats i akterruffen, men än så länge får ungarna plats att sova där. Även jag som är 180 lång kan ligga där, även om bredden på kojen är något smal.