Gå till innehåll
fredag 26 april 2024

Kakfat

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    7
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Kakfat

  • Placering
    Kadett
  1. Jag har nu bytt kopplingar och fått bort luftläckage som jag upptäckte precis som du berättade om och den har slutat dö helatiden, men den går fortfrande ojämnt. Jag har provat flertalet ggr att justera lite skruvar osv men den går inget bättre....enda lösningen jag har kvar nu är att lämna in den om ingen annan har någon lösning
  2. Ska ta och fixa tank i plast och filtrera den bensinen jag har, såg lite skit som låg på botten i plåttanken jag har, så den kan ju ha dratgit upp ny skit som fastnat. Annars tar jag nog och lämnar in den så blir det ju fixat iallafall Jag ska inte röra tändningen då heller
  3. så nu är den ihop plockad igen och går mycket bättre men inte riktigt bra...dör fortfarande efter en stund, men jag antar att jag får prova att justera....ehh...pinnarna som drar i förgasaren och tändningen..typ...
  4. Plockat ur och isär förgasaren igen så får den bada i k-sprit under natten. Sedan fick jag tips om att spruta in startgas i alla skrymslen och vrår innan jag sätter tillbaka den. Har kollat membranet och det ser bra. Återstår att se om den kan gå nå bättre efter det
  5. jaa, stiften är torra....tror jag... tar och kollar det under dagen nu, men blåsan är ialla fall inte hård och pumpa måste jag gör en gång. Och jag plockade isär så gott jag kunde ja.
  6. Tja, jag köpte en suzuki 9,9c -94 för någon månad sedan och efter ett par turer så började den spöka lite. Den går jättebra på 1/3 gas och mer, men sänker man så går det i typ 20-30 sekunder sen dör den. Startar man den igen så får man använda choken första draget annars startar den inte. (Tomgången är INTE för låg) Har haft loss förgasaren och badat den i T-röd, torkat osv... Någon som har haft detta problem eller vet vad det kan vara??
×
×
  • Skapa nytt...