Gå till innehåll
onsdag 23 juli 2025
krfr99

Erfarenheter beg. Sea Ray 260/275

Rekommendera Poster

Hej, går lite smått i tankar på en beg Sea Ray 260/275 från låt säga 2004-2006.

Någon som har personlig erfarenheter från dessa båtar och vill dela med sig lite? Hur är kvalitén? Några problem eller områden man som spekulant skall vara vaksam på?

Vi är två vuxna och två mindre barn som tänkt oss båten som en hyfsat prisvärd bad & bo båt under sommarhalvåret - och därefter fått ögonen på denna.

Alla tankar och erfarenheter välkomnas !

Mvh K

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Har en 260 som jag köpte i USA förra vintern, körde den förra sommaren och är mycket nöjd.

Båten har grym kvalitet om du jämför med andra amerikanska och nordiska båtar, elsystem, gelcoat, standard utr, osv. Har själv en 2004 med  350 MPI på 300HK som dra ca 2/lit dist vid 25-26 knop (bästa bränsle ekonomi). Du bör ej ha det mindre motoralternativet (260 HK)! För övrigt bör man modifiera lite saker, Pulpit fram med peke, ankarspel bak,elsystem till 220V. Detta är kostsamt om det inte är utfört! För övrikt får du en mycket bra bo / bad båt med massor av utr, till ett grymt bra pris. (Det är köpläge på Blocket om du kollar på alla röda pilar! Går säkert att pruta krafiigt,!!. ) Du hittar inte en FIN båt i USA  med alla avgifter CE osv till dessa priser!!

MVH

Jerker

Senast ändrad av jerkerg | 03 juni 2011 | 22:34

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej, tackar för informationen.

Med det motoralternativet du nämner, vad ligger maxhastigheten på ca? Hur är den att få upp i planing?

Vi är två relativt långa vuxna, funkar kojerna för det tror du?

Jag skall självklart ta mig iväg och titta på en, men har ingen inom 15 mil på Blocket därav lite mer frågor innan en provtur bokas.

Mvh K

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...