Gå till innehåll
onsdag 23 juli 2025
heXan

Topplanterna till Carver, fäste?!

Rekommendera Poster

Vi köpte vår båt utan topplanterna och nu först slog det mig hur tusan man ska lyckas hitta en lösning för att få dit en ny.

Är det någon som har bilder eller kan berätta hur ni har gjort på er Carver så vore det tacksamt!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kolla in lite äldre 2455 Bayliner o 2655. Om jag inte minns helt fel har dom en fällbar nederkant vindruta, tror även Sea Rayl 268 har den lösningen.

Finns även batteridrivna som jag förmodar är lätta att montera upp/ned vid behov.....ev i alulisten vindruta. Du behöver ju enbart en topplanterna runtomlysande

Kolla även hos biltema/Jula som har flera alternativ tom fällbara. Kolla runt i din båthamn eller liknande så hittar Du en lösning på problemet.

Kolla upp medl. båtar o din modell, om du inte har gjort det....alt sök runt på nätet någonstans finns bild på det Du söker!!!

Min löstagbara hade någon snott från targan från förra ägaren, ny från Marinshopen kostar 798:- hemtagen från US så egen lösning=mer att tanka för.....

Lycka till

Senast ändrad av Minego | 26 maj 2010 | 23:39

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för tipset! Jag får kika runt lite.. men det ser svårlöst ut vid första anblick Obestämd

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Blev inte 768:- utan 968::- med avgifter mm........(dyrt med båt/tillbehör)

Skaffade egentligen min enbart för utseendets skull o att det blir orginal men, i mitt fall har jag kommit undan med mindre pengar om jag lagt ned 1 timmes jobb med lanterna från tex Jula/Biltema som dessutom är av LED typ.

Är själv sällan ute o mörkernavigerar så klarat mig utan nu i 2 säsonger......

Har Du inget som visar var gamla fästet satt? Borde ju varit monterat i orginal?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...