BorJan 0 Postad 5 April , 2010 Hej Jag demonterade en nyinköpt och renoverad MD2 (ser.nr 4029). Bottendelen verkar OK, locken verkar också OK, det finns ventilsäten kvar att slipa ner men måste kolla att locken är täta, avgaslimpan var sprucken och hade ett hål - reparationsbart enl. kunnig svetsare. Cylindarana är dock inget vidare, de skulle behöva en borrning. Jag har sökt överdimensionskolvar utan resultat - är det nån av er som har ett par liggande på hyllan ? Ett annat alternativ vore kolvar från vad som helst bara det passar. Är det nån av er som känner till att man nyttjat kolvar (diam. ca. 80,5 mm) från en annan typ av maskin till att montera in i en MD2:a ? Nya motorer finns men det är lite speciellt med en gammal motor. mvh BorJan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nemtrix 20 Postad 5 April , 2010 Men det går inte att konvertera till cylinderfoder? Inte min starkaste sida men jag vet att md17 har det. Annars finns det rätt mycket cylindrar på marknaden, tror det lönar sig att köpa bättre beg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser