Reit 0 Postad 10 Maj , 2009 Hej, Är spekulant på en Uttern daycruser, d51 (5,05 x1,85), med 60 hk Mercury. Allt från 2005. Undrar om ni har någon erfarenhet av denna båt och hur den uppför sig i vattnet. Har tänkt den för vattensport och dagsutflykter i första hand. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 10 Maj , 2009 Är det en Mercury 60 hk 2-takt eller 4-takt på båten? /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Reit 0 Postad 11 Maj , 2009 Det är en 4-takt 02, four stroke EFI Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 11 Maj , 2009 Tror inte den testats i svensk Båtpress i alla fall. Krypinet i fören är väl lite spartanskat men det blir väl kanske att använda som förvaring mest gissar jag. Vilka vatten håller du till? Mindre insjö, Större insjö typ Vänern, ost- eller västkusten? Det är väl ingen båt för de stora böljoran, när det går lite sjögång men jag skulle bli väldigt förvånad om den inte gar fint i vattnet med upp till 4 kanske 5 pers med en 60 hk 4-takt. Mercury 60 EFI är en bra motor så den biten behöver du knappast oroa dig för, lagom stor motor på den båten. Blir inga problem att dra tube, vattenskidåkare el wakeboard med den båtan och motorn. Dagsutflykter lär den funka utmärkt till också. Kolla med nån av de större utternhandlarna el rent av ring Uttern direkt och fråga om de känner till nåt test (svenskt el utomlands) som du sen kan försöka få tag i, kan ju vara kul att läsa innan du ev slår till. Test på motorn kan du få av mig om du vill visserligen den med förgasare men Mercury 60 hk 4-takt är det (EFI blir aningens snålare annars är det samma motor fast EFI har inga förgasare). Om du köper båten så har jag även verkstadshandbok i PDF på Mercury 60 EFI som jag kan langa över till dig så har du lite att kolla på om du vill göra service själv el annars ha lite koll på hur saker och ting funkar med motorn. /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Reit 0 Postad 13 Maj , 2009 Tack för din hjälp. Båten skall gå på en liten öppen insjö och är tänkt för nöje och dagsutflykter. Så jag sätter väl igång och slutförhandlar. Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser